Jump to content

Chips på lösvikt

Peter B
 Share

Recommended Posts

Urk!

Nu måste jag erkänna, att jag tycker att chips ibland kan vara riktigt gott. (Smakade senast några stycken på nyårsafton.) Men, skulle absolut inte vilja ha dem, om de först legat i sådana där öppna behållare, där de sugit åt sig av luftfuktighet och allehanda baciller... Faktiskt ett rejält snäpp värre än lösviktsgodis, även om det är läbbigt värre det också.

• Like 2

Urk!

Nu måste jag erkänna, att jag tycker att chips ibland kan vara riktigt gott. (Smakade senast några stycken på nyårsafton.) Men, skulle absolut inte vilja ha dem, om de först legat i sådana där öppna behållare, där de sugit åt sig av luftfuktighet och allehanda baciller... Faktiskt ett rejält snäpp värre än lösviktsgodis, även om det är läbbigt värre det också.

De blir nog inte liggande där så länge... :ph34r:

Jag skulle vilja säga urk men det går inte för jag tycker chips är förbaskat gott, precis som pizza. Men jag har oftast klarat av att hindra mig så länge att jag kunnat hitta ett listigare alternativ. Grillad kyckling, spare ribs, kebabsallad, ost & salami med marinerade vitlöksklyftor och soltorkade tomater eller bara en påse rostade nötter.

Impulskontroll är A och O om man bytt till LCHF i en kolhydratvärld :D

Jag skulle vilja säga urk men det går inte för jag tycker chips är förbaskat gott, precis som pizza. Men jag har oftast klarat av att hindra mig så länge att jag kunnat hitta ett listigare alternativ. Grillad kyckling, spare ribs, kebabsallad, ost & salami med marinerade vitlöksklyftor och soltorkade tomater eller bara en påse rostade nötter.

Impulskontroll är A och O om man bytt till LCHF i en kolhydratvärld :D

Det går utmärkt att fixa hemmagjorda chips......osthyvla det som ni vill som chips. Fritera därefter i kokosfett......krydda..klart!

• Like 3

Bra tips, tackar!

om ni vill ha krispiga potatischips, så låt de osthyvlade skivorna ligga i vatten ett tag. Tills de har krökt sig.

Då har de lakat ur sig stärkelsen, och blir knapriga.

De gamla höstiga potatisarna är fulla av stärkelse, perfekta för gratäng, men icke för chips

• Like 2