Kate Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Vad äter ni för att få i er "mycket" fett? Jag måste vara i ketos för att gå ner i vikt, och jag har svårt att variera fettintaget, det blir mycket smör. Någon som har tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Ägg o bacon! Ägg 60 E% fett! Bacon/sidfläsk cirka 80-85 E% fett! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Vissa gillar fettkaffe med kokosolja och ett ägg nervispat i. En rejäl klick majonnäs på fisk eller råa grönsaker kanske. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edit Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Benbuljong, hemmakokt, med en extra klick kokosolja. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Avocado + olivolja + ägg + mozzarella. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Personligen så är jag förtjust i äggmjölk när jag känner att jag fått i mig för litet fett . . . 2 äggulor 25 gr smör 25 gr kokosfett 1-2 dl kokande vatten Mixa allt med stavmixer, vips så har man en värmande och energifylld dryck 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Gör röra på ägg, olivolja o lite salt. Rör ihop det hela på svag värme, så inte olivoljan bränner och förlorar smak. Smakar ljuvligt. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Olivolja på allt, en klick smör på maten, ghee istället för smör, en slev kokosolja rakt av 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted March 10, 2015 Share Posted March 10, 2015 Makrill eller böckling blandat med kokt ägg och smör. Det måste ju vara den maximala fett-måltiden 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kate Posted March 11, 2015 Author Share Posted March 11, 2015 Tackar för era tips! Ska prova lite av varje 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceciliamargareta Posted March 12, 2015 Share Posted March 12, 2015 Om du tycker om att tillbringa tid i köket så borde du pröva att rendera fett. Försök få tag på fettbitar från en styckare eller slaktare och smält det på låg värme tills vattnet avdunstat. Perfekt att använda i matlagningen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts