Jump to content

Billigare alternativ till crock pot?

Recommended Posts

Jag är väldigt sugen på en slowcooker av något slag. Är det endast crock pot som gäller eller har det dykt upp några alternativ på marknaden nu? Någon som har erfarenhet eller vet något? Googlar man så har ju t.ex. Electrolux någon variant. Vill såklart ha en riktigt bra men finns det likvärdigt i en lägre prisklass så vore det fint :-)

Jag är väldigt sugen på en slowcooker av något slag. Är det endast crock pot som gäller eller har det dykt upp några alternativ på marknaden nu? Någon som har erfarenhet eller vet något? Googlar man så har ju t.ex. Electrolux någon variant. Vill såklart ha en riktigt bra men finns det likvärdigt i en lägre prisklass så vore det fint :-)

Jag använder en hederlig gammal lergryta, i ugnen. Fungerar utmärkt! :)

• Like 3

Inte ett billigare alternativ, men jag köpte precis en tryckkockare som fungerar både som tryckkokare och slowcooker. Helt fantastiskt, jag kan nu göra benbuljong på två timmar som blir otroligt god. Utan störande lukt i två dagar!

http://www.amazon.com/Instant-Pot-IP-DUO60-Programmable-Generation/dp/B00FLYWNYQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1426068246&sr=8-1&keywords=Instant+Pot+IP+DUO

• Like 2

Teflonkeramik.. mest troligt?

Hur som helst, det är lite försent men ändå, det går bra med gjutjärnsgryta och några rejäla handdukar oxå.

Koka upp på morgonen och stäng av, lägg handukarna över så att värmen bevaras.