Jump to content

Höll på och svimma på gymmet

saris30

Recommended Posts

Hände en märklig sak på gymmet härom dagen eller kanske inte så märkligt? Jag har läst att det är bra att träna på fastande mage och jag tog en PWO (som ska ha mest effekt på fastande mage) och jag orkade bara 15 min på crosstrainer (brukar köra 30 min) sedan hann jag köra två benövningar innan det började svartna för ögona, kallsvettades, hjärtklappning och höll på och svimma. Det tog ett dygn innan jag blev helt återställd. Jag kan berätta att jag har tagit PWO:n förut utan något sådant har hänt dock inte på fastande mage kanske. Jag känner även att jag inte får samma ork på gymmet om jag inte lägger till någon form av kolhydrater såsom grönsaker. Jag har kört LCHF i några månader nu... jag kör rätt hårt på gymmet.

Kan någon förklara? Jag vill gå ner i fett och börjar överväga att fokusera mer på cardio ett tag trots att styrketräning rekommenderas ofta...

Kan inte mycket om PWO-produkter men vet att de innehåller en del koffein och därmed triggar glukagonutsöndringen. Om syftet med PWO (vilket det verkar vara) är att locka ut glykogen från levern och omvandla till glukos, så är det ju möjligt att du tömde ditt leverglykogen i förtid p.g.a. PWOn då du hade fastat och därmed hade lågt leverglykogen.

Verkar vara koffein och Arginin som främsta prestationshöjare?

Styrketräning är bra vid viktnedgång, det signalerar att du vill behålla musklerna.

Annars om du vill bränna kalorier så är det två timmars löprundor som gäller, 7 dar i veckan!

Fast då är det betydligt enklare att inte äta de kalorierna och istället träna det man vill.

• Like 4

• 5 weeks later...
Guest Nilsmeister

Hände en märklig sak på gymmet härom dagen eller kanske inte så märkligt? Jag har läst att det är bra att träna på fastande mage och jag tog en PWO (som ska ha mest effekt på fastande mage) och jag orkade bara 15 min på crosstrainer (brukar köra 30 min) sedan hann jag köra två benövningar innan det började svartna för ögona, kallsvettades, hjärtklappning och höll på och svimma. Det tog ett dygn innan jag blev helt återställd. Jag kan berätta att jag har tagit PWO:n förut utan något sådant har hänt dock inte på fastande mage kanske. Jag känner även att jag inte får samma ork på gymmet om jag inte lägger till någon form av kolhydrater såsom grönsaker. Jag har kört LCHF i några månader nu... jag kör rätt hårt på gymmet.

Kan någon förklara? Jag vill gå ner i fett och börjar överväga att fokusera mer på cardio ett tag trots att styrketräning rekommenderas ofta...

Det låter som en klassisk carb crash tycker jag, benövningar tömmer en fort på energi i ketos.

Om man tar det lite lugnt med större muskelgrupper och ökar belastningen över tid så rättar det till sej.