Y62 Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Jag försökte googla fram ett plagg som släpper igenom UV men fick såklart bara upp olika solskyddsfaktorer. Jag är på en plats där man inte får springa med bar överkropp (finns tydligen människor som mår dåligt av att se 49 åriga gubbar springa i bar överkropp. Men ja ä int bitter). Eftersom jag inte är rädd för solen slog det mig då att det kanske finns tyg som släpper igenom UV men inte synligt ljus? Vore väl annars en affärsidé, badkläder som inte ger bikinilinje Börjar bli riktigt fint här och vem vill ha bonnbränna Tips? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Gamla 49-åriga gubbar skall helst gå klädda i Burka för att slippa bonnbränna. http://sv.wikipedia.org/wiki/Burka https://www.google.se/search?q=bonnbränna&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=VhcEVZW_IIm0ygPdjYBo&ved=0CCcQsAQ&biw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Är brynja OK? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Körde brynja idag, min tolkning av begreppet tröja är plötsligen mycket vid. Om det inte finns tyg som släpper igenom uv tänkte jag mycket tunt linne kanske. Burka är ett märkligt påfund som jag håller mig ifrån. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Kanske en tröja eller skjorta gjord av ett mycket, mycket tunt linnetyg, ett sådant man kan sy gardiner av, som släpper in mycket ljus 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post MariaF Posted March 14, 2015 Popular Post Share Posted March 14, 2015 Vanlig vita t-shirts avrådes man att använda som solskydd så de borde väl släppa igenom lite? Ju tunnare tyg desto bättre. Men brynja är väl ett bra alternativ, de finns ju med olika maskstorlek. Fast jag undrar var du är, här skulle en 49-årig gubbe vara välkommen med bar överkropp... 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Vitt, tunt bomullstyg, helst utan sömmar. När jag var med Rosa Bussarna i Egypten var det en tjej som snorklade med en vit T-shirt på sig, hon brände ryggen rejält. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Läste någonstans (minns inte var) att om man vill skydda sig helt, måste man ta till kläder av riktigt tjocka tyger, som jeans. Antar att tunt tyg stoppar en del av UV-strålningen, men inte särskilt mycket. Varför inte sy en tröja av myggnät. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Fast jag undrar var du är, här skulle en 49-årig gubbe vara välkommen med bar överkropp... Det kanske är just därför det inte är tillåtet. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Bra förslag. Myggnät är lite genomskinligt. Tror jag går på nån outlet och köper lite billiga vita linnen som snabbt tvättas riktigt tunna 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Det kanske är just därför det inte är tillåtet. Tror MariaF har mer humor än folk här 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Det är inte alltid så lätt att förstå humor om man inte har ett öppet sinne.Med tanke på din reaktion när en kvinnlig snygging önskade dig välkommen så förstår jag att du inte får gå med bar överkropp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Såklart det finns badkläder som släpper igenom solstrålar. Skulle njuta av att se dig i någon av dessa, Y62. Bildbevis när du shoppat loss http://sunkini.se 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 Såklart det finns badkläder som släpper igenom solstrålar. Skulle njuta av att se dig i någon av dessa, Y62. Bildbevis när du shoppat loss http://sunkini.se Se upp så inte nån moderator censurerar bara 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 14, 2015 Share Posted March 14, 2015 En vit T-shirt har bara solskyddsfaktor 10! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Det är inte alltid så lätt att förstå humor om man inte har ett öppet sinne.Med tanke på din reaktion när en kvinnlig snygging önskade dig välkommen så förstår jag att du inte får gå med bar överkropp. Jag menade inte ditt inlägg, det var roligt. Menade en del människor här i det verkliga livet. Ber om ursäkt för otydligheten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted March 14, 2015 Author Share Posted March 14, 2015 Såklart det finns badkläder som släpper igenom solstrålar. Skulle njuta av att se dig i någon av dessa, Y62. Bildbevis när du shoppat loss http://sunkini.se Dröjer innan jag drar på mig en bikini Mailade till dom och föreslog en kollektion för män med. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Fast det hade varit kul att se reaktionerna om klev omkring i bikini. Dröjer innan jag drar på mig en bikini Mailade till dom och föreslog en kollektion för män med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Jag menade inte ditt inlägg, det var roligt. Menade en del människor här i det verkliga livet. Ber om ursäkt för otydligheten Jag förstod att du inte menade mig,kul att förstod min lilla lustighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts