Jump to content

Kläder som inte skyddar mot UV

Y62

Recommended Posts

Jag försökte googla fram ett plagg som släpper igenom UV men fick såklart bara upp olika solskyddsfaktorer. Jag är på en plats där man inte får springa med bar överkropp (finns tydligen människor som mår dåligt av att se 49 åriga gubbar springa i bar överkropp. Men ja ä int bitter). Eftersom jag inte är rädd för solen slog det mig då att det kanske finns tyg som släpper igenom UV men inte synligt ljus? Vore väl annars en affärsidé, badkläder som inte ger bikinilinje :)

Börjar bli riktigt fint här och vem vill ha bonnbränna  ;) Tips?

• Like 2

Körde brynja idag, min tolkning av begreppet tröja är plötsligen mycket vid. Om det inte finns tyg som släpper igenom uv tänkte jag mycket tunt linne kanske.

Burka är ett märkligt påfund som jag håller mig ifrån.

• Like 3

Läste någonstans (minns inte var) att om man vill skydda sig helt, måste man ta till kläder av riktigt tjocka tyger, som jeans. Antar att tunt tyg stoppar en del av UV-strålningen, men inte särskilt mycket. Varför inte sy en tröja av myggnät.  ;)

Det är inte alltid så lätt att förstå humor om man inte har ett öppet sinne.Med tanke på din reaktion när en kvinnlig snygging önskade dig välkommen så förstår jag att du inte får gå med bar överkropp.

Det är inte alltid så lätt att förstå humor om man inte har ett öppet sinne.Med tanke på din reaktion när en kvinnlig snygging önskade dig välkommen så förstår jag att du inte får gå med bar överkropp.

Jag menade inte ditt inlägg, det var roligt. Menade en del människor här i det verkliga livet. Ber om ursäkt för otydligheten  :)

Fast det hade varit kul att se reaktionerna om klev omkring i bikini.

Dröjer innan jag drar på mig en bikini ;) Mailade till dom och föreslog en kollektion för män med.

Jag menade inte ditt inlägg, det var roligt. Menade en del människor här i det verkliga livet. Ber om ursäkt för otydligheten  :)

Jag förstod att du inte menade mig,kul att förstod min lilla lustighet.