Jonas A

Min väg mot min lägsta vikt på över 15 år

Recommended Posts

Första uppdateringen efter inledningen. Vaknade 05:30 på morgonen så med tid över läste jag tidningen på morgonkvisten innan det var dags för den vanliga morgonrutinen. Morgoninvägningen. Jag är ju så nära nu att komma under 80 kg. Närmare bestämt 0.3 kg. Så i min iver att kunna få se 79.x idag så gick jag igår en lång promenad på 1 timme 40 min plus en kortare promenad. Glad i hågen rotar jag fram vågen och ställer mig på den övertygad om att äntligen få se den heliga graalen. 79.x. Jag inväntar att siffrorna ska korrigera sig. Blrjar på 80.3 skiftar till 80.0, det är nu det händer hinner jag tänka, och vågen låser sig sen på... 80.2 kg. Skandal!

1 timme och 40 minuter till vilken nytta tänker jag först. Rosenrasande svär jag och skjuter tillbaka vågen. Lägger mig i sängen igen och reflekterar över resultatet. Trots allt -0.1 kg. Helt ok resultat. Jag siktar på att hamna under 80 kg på tisdag morgon. Vi får se om jag lyckas. Räknar med att vikten skiftar lite uppåt ett par dagar för så har det sett ut under min viktresa ner sen februari. Lite oftare uppåt desto närmare 80 kg jag kommit. Ny uppdatering imorgon!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sovmorgon idag. Upp kl 06. Gosa lite med vovven och morgonrutinen. Igår styrketränade jag och joggade en sväng efteråt. Blev även en fika hos svärföräldrarna efter en promenad med vovven på ca 1 timme 40 min. När jag ställde mig på vågen idag så vägde jag 80.7 kg. Nu tänker ni att jag borde gråta av förskräckelse men icke. Det är så det brukar se ut för mig efter en dag med styrketräning. Upp 0.5 kg ca sen kraftig viktnedgång ett par dagar senare. Vet inte riktigt varför det blir så. Därav satte jag målet under 80 kg på tisdag eftersom jag visste att jag skulle gå upp lite i vikt nu. Så tänk på det ni som väger er och ger upp vid minsta uppgång trots att ni skött er. Det behöver inte vara ett dåligt tecken. Bara en naturlig svängning i viktkurvan!

Nä nu är det dags att kliva uppmur sängen och ta en promenad! Ha en alldeles förträfflig morgon på er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du provat med lite kokosfett i ex kaffe el te under fastedagarna? Jag klarar de dagarna avgjort bättre då?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Jo men visst har jag det. Men bestämde mig för att ska det vara en fasta så ska det vara på riktigt så man bränner av sitt eget fett. Jag fastade för ett par år sen när jag tränade mycket enligt Martin Berkhans princip att ha ett smalare ätfönster också fungerade rätt bra det med. Men sen läste jag en studie som gick lös på internet som påvisade att en vattenfasta på 72 timmar i princip föryngrar immunförsvaret. Sen om det stämmer kan jag ju inte svära på. Men jag prövade iaf och det fungerar bra. Mitt blodtryck är bättre än på länge bland annat samt att jag blir starkare på gymmet, vilket jag själv finner märkligt med tanke på hur lite jag äter, och piggare igen. Verkar också som att kroppen har ställt in sig på en mer normal dygnsrytm. man får se hur det utvecklar sig.

Nu är jag lite extrem också men jag har satt ett mål och ska uppnå det. För att uppnå det så äter jag low carb, periodisk fasta, tränar och äter inte lika mycket som förut.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jahapp, så hade jag författt ett långt och fint inlägg men så kom mitt klåfingriga långfinger åt någonting på iPaden och allt försvann...

Jaja, kort å gott jag hade en kalorifrstival igår. Det dukades fram glass och jag kunde inte motstå. Tänkte börja skriva ner mer av vad jag äter för min egen skull här. Det blev glass, några fincrisp med smör och ost, lax, pistagenötter, jordnötter och choklad med jordgubbar. Inte min finaste stund.

Ställde mig på vågen och den visade 81.4 kg. Inte så där jättebra men det är nog mest vatten. Det visar hur stark kedjan är till sockerbojan och nu är det nya tag. Får springa av det idag med lagsport på schemat. Framöver så kommer jag påbörja min 72 timmars vattenfasta och avbryta den med ett styrkepass och en joggingtur på onsdag,

Vi ses!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ögonlocken slår upp till smattret av regndropparna mot sovrumsfönstret. Ett av dom mest rogivande ljuden jag känner till. När jag tänker efter lite Så gillar jag alla former av ljud som har med vatten att göra. Ljudet från en bäck, det fullständigt vansinniga ljudet från en fors eller skummande vågor som slår in mot fastlandet. Fast iofs så är ljudet från en droppande kran riktigt jävla irriterande så nu ljög jag tydligen för mig själv. Men 90% ca av alla vattenljud borde jag finna tillfredställande.

Mat som intogs igår var lax, några stycken fincrisp samt ett stycke köttfärssås.

En promend på över milen hanns även det med. Morgonvikten idag var 81.3 kg. Kan bli knepigt att hamna under 80 kg imorgon. Kanske i slutet på veckan med lite disciplin och vilja.

Ha en god morogn.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Solen skiner! Igår klippte jag mig och kanske gjorde det susen för idag vägde jag in på 80.5 kg. 0.5 kg ifrån och hoppas jag inte jinxar detta nu. Otroligt vad man kan vätska upp på lite slarv.

Igår åt jag ingenting så det var ju en lätt lista. Endast intag av vatten och salt.

Har reflekterat över hur storleken på tallrikarna har förändrats sen min barndom. Från att vara små med en bred kant runt där man inte kunde lägga maten till att vara som en stor pizzatallrik utan kant. Vi äter nog definitivt mer idag. Om man subtraherar kanten på tallriken som fanns där förr så var nog påläggningsytan inte större än ett tefat till skillnad från pizzatallriken som, grovt uppskattat, har en påläggningsyta motsvarande 3 tefat. Inköp av normala tallrikar är min nästa uppgift.

Upp och hoppa nu för nu är det morgon!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sol idag igen! Härligt!

Efter ytterligare ett dygns fasta så är jag nu nere i ny lägsta vikt. 80.1 kg! Vågen , som jag köpte efter att Andreas rekomenderade den, påstår att jag gått upp i muskler och ner i fett. Tar det med en nypa salt men vi får se efter gymmandet idag om jag blivit starkare sen blir det matfest igen. Fast den här gången bryter jag fastan med en annan taktik. Kommer börja med en morot sen vänta ett tag sen äta en mindre portion mot vad jag brukar. Får se om det fungerar bättre.

Jag åt alltså ingenting igår men drack vatten med lite salt.

Motionen bestod av två timmar promenad. Läste att man inte bör ta långa promenader efter en stadig måltid eftersom matsmältningen kan påverkas negativt. Jag köper det rakt av. Blodtillförseln till magen lär ju minska och dessutom har jag upplevt själv att magen kan bli knepig när man tar en lång promenad direkt efter måltid. Så mitt tips är att ta en promenad innan mat. Det gäller egentligen all form av hårdare aktivitet. Jobba innan mat och slappna av efter mat. Det kommer göra din mage gott.

Ha det!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om fysisk aktivitet direkt efter måltid! Jag tror att de gamle som vilade middag en stund var mycket kloka i det. Jag är lite nyfiken på dina vattenfastor, har du lust så får du gärna berätta lite mer om dem!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med om fysisk aktivitet direkt efter måltid! Jag tror att de gamle som vilade middag en stund var mycket kloka i det. Jag är lite nyfiken på dina vattenfastor, har du lust så får du gärna berätta lite mer om dem!

Absolut. Tanken med vattenfastan är att öka på min fettförbränning. Jag ser ingen poäng med att dra ut på viktnedgången. Ju fortare jag blir av med vikten desto kortare tid behöver jag anstränga mig för att nå mitt mål.

När jag väl nått 75 kg så kommer jag inte att köra 72 timmars fasta lika ofta. Kanske någon gång i månaden. Men kommer nog äta högst 2 ggr om dagen för i ärlighetens namn så könns inte 24 timmars fastan som en fasta längre.

Nör jag fastar 72 timmar så är det första dygnet ganska lätt att ta sig igenom. Det andra dygnet däremot så sköljer det över mig rejäla hungerskönslor ibland. Men det är övergående. Det tredje dygnet är faktiskt lättast. Skulle lätt kunna fasta ett dygn till könns det som då. Men efgersom jag vill bygga lite muskler också så har det inte blivit av och jag ser ingen särskild anledning till total självspäkning.

Är forffarande konfunderad över kroppens reaktion efter intag av mat nör man fastar 72 timmar. Kroppen gör sig av med vatten eller något i den stilen. Om jag tänker ur ett evolutionärt perspektiv så borde inte kroppen reagera så när den väl får mat. Kan inte riktigt se fördelen med att bli tvungen att göra nummer 2 så fort man äntligen hittat mat efter en lång tids sökan efter mat på savannen. Å andra sidan så var jag starkare idag på gymmet. Då kan jag väl anta att jag får i mig tillräckligt med näring iaf.

Kanske är det alla döda immunförsvarsceller som kroppen gör sig av med? Tänker då på artikeln som beskrev hur kroppens immunförsvar förnyas efter 72 timmars fasta. Jag har inte en aning.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är intressant och, för mig åtminstone, komplext. Tack för att du beskrev det mera! Jag ska nog testa 72 timmar snart, får väl se om jag får liknande upplevelser :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja en ny morgon. Igår var det kalas så der bjöds på tårta, bullar, kakor och kaffe. Men stark som jag var så kunde jag den här gången motstå alla bakelser. Tog mig några jordgubbar med grädde istället. Hur gott som helst. Min motivation var min förra set back. Inte så kul att kastas tillbaka ett par kilo.

I motionsväg så blev det promenad på 1 timme samt styrketräning som signalerade att fastan är slut. Ökade på alla övningar så det var ju trevligt.

Maten jag åt igår var tacogratäng några fin crisp och en skål med olika nötter som paranötter, pecan, pistage och hasselnötter samt även jordgubbar förstås.

Det var lite spännande att ställa sig på vågen idag. Resultatet blev 80.2 kg. Mycket bra! Idag är det fastedag till imorgon där jag återigen ska styrketräna.

En intressant grej är jag inte kommit ur ketosen en enda gång. Inte ens då jag misskötte mig en dag ganska grovt. Annars brukar jag kunna kastas ur ketosen omgående efter minsta lilla kokosboll.

Nu är det promenad på G. Inväntar nedladdning av några podcasts sen är jag redo att spatsera runt.

Tänk på att varje morgon ni slår upp ögonen så betyder att ni har nya möjligheter att påverka era liv. Ta vara på det.

Ha det!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Denna gråa dag så hände det. En milstolpe har passerats! Vågen visade 79.9 kg! Otroligt skönt. Givetvis kommer jag hamna över igen men nu är jag där och sniffar och man får än mer eld i baken. Att vara stadigt under 80 kg är anledningen till at jag vill gå ner till 75 kg. 4.9 kg kvar!

Igår åt jag ingenting. Motionen var 2 timmar promenad. Lite motvilligt så ska jag på någon timmes promenad i regnet nu. Tänker på 79.9 kg för att peppa mig själv.

Ha det.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite trött idag faktiskt. Trögt att komma igång men men bara att rulla sig själv ner ur sängen.

Motstod åter igen tårta, bakelser samt min Akilles häl som är choklad! I övrigt var det karneval med rester på tacogratängen och senare på kvällen blev det en bit nötkött med svampsås. Får heller inte glömma att räkna med min skål med diverse nötter och även grädde med jordgubbar.

Fint väder idag så det blir definitvt en längre promenad på 2 timmar. Fördelen med att vara inrutad just nu är att viktnedgången blir lättare. Men man känner sig riktigt tråkig när man inte är med och super till på en whiskey men det får bli sen nör jag nått mitt mål så jag kan gå upp alla kilona jag kämpat bort ;).

Vågen visade 80.1 kg. Mindre än jag trodde så det var ju positivt. Får hoppas att det stannar runt dom siffrorna helgen ut.ä

Nä nu rullar jag ur, hej!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öj öj öj igår föråt jag mig verkligen. Eller det kändes iaf så. Jag var så full i magen på kvällen att jag mådde dåligt. Kändes som att magen skulle spricka. Det ska jag verkligen undvika. Kan inte äta lika mycket mat som tidigare, check! på den.

Att promenader var mer eller mindre värdelösa för viktnedgång visste jag sen tidigare erfarenheter. Men nu har jag det svart på vitt. Om jag går tillbaka och kikar på siffror innan promenader och efter att jag blrjade promenera så har kurvan faktiskt avtagit nör jag blrjade promenera. Det tror jag beror på att jag överkompenserar med mat. Nu går jag mycket för att jobbet jag har är väldigt stillasittande samt att jag mer eller mindre har blivit beroende av att promenera. Styrketräning är det som min kropp svarar bäst på när det gäller viktnedgång. Får sug efter en helt annan typ av mat då. Efter en promenad så är jag sugen på fin crisp i mängder, ja egenetligen mängder av all mat, men efter ettt styrkepass så är jag så jäkla sugen på kött och då menar jag nötkött verkligen.

Så igår åt jag sista tacogratängen till lunch samt några fin crisp och en skål med blandade nötter. Till middag käkade jag ytterligare fin crisp samt ett par portioner kycklinggryta. Sen ett par fin crisp till. Det är här jag verkligen börjar känna att mitt ätande gick till överdrift.

På morgonen nu så var jag lite nervös över att den skulle visa 82-83kg men den visade bara 81.0 kg. Om jag går tillbaka och kollar på förra söndagen så vägde jag 81.4 kg. Trenden är fortfarande neråt! Men jag inser att jag måste göra några förändringar i mina måltider. Fin crispen åker bort. Alldeles för lätt att överäta. Inte ta extra portioner nör jag är mätt och portionerna är fortfarande på tok för stora.

Veckans läxa är att inte ge upp av motgångar, analysera och lär av dom istället. Som ni märker så är det ingen enkel match att få kroppen till att gå ner dom där sista kilona. Har tidigare varit ner på 80 kg och varit nöjd för att sen vända upp 10kg igen två ggr. Det håller inte som standard för mig. Det är så lätt att ge upp men den här gången ska det gå.

Nya tag mot 75 kg!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev en betydligt behagligare upplevelse efter maten igår. Lät bli fin crisp hela dagen och tro det eller ej men jag blev frestad med tårta igår också och lyckades motstå. Dessa tårtor och bakelser som ska ätas till förbannelse!

Motionen blev ett par timmars promenad och ett intervallpass i spåret. Det regnade, var kallt och halt men ganska skönt att känna hur man pressar sig själv när det bränner i låren och man använder lungkapaciteten fullt ut.

Maten blev kycklinggryta och en skål med blandade nötter. Nu år det fasta igen fram till på söndag.

Vågen valde att ställa sig på 80.6 kg idag så det bådar ju gott inför framtiden!

Tjäna!

Korr: jag ska givetvis inte fasta fram till söndagen. Onsdag är den korrekta dagen :).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att det är smart att låta bli finncrispen. Själv kan ja ginte äta dem, får ont i magen helt enkelt, men jag har sett många LCHF:are som småäter finncrisp… De verkar lite vanskliga alltså. 

Kul att det går bra för dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sannerligen vanskliga är dom. Fin crispen alltså. :)

Äntligen solsken! Har regnat som spön i backen här hemma pch inte varit så jättemuntert att ge aig ut. Men idag är det sol!

Jobbade sent in på kvällen igår men hann ändå med några timmars promenad. Nu år jag nog riktigt beroende av promenaderna men tror att det är nyttigare för kroppen att gå långt än att springa långt. Känns så för mina leder. Peppar peppar. Gå långt och spurta då och då är min melodi samt lyfta tungt. Mark Sisson håller med mig iaf. Om ni inte vet vem det är så rekommenderar jag honom varmt.

Igår åt jag ingenting och den här dagen kommer jag inte heller äta något. Men imorgon! Ska bli intressant att se hur jag kommer hantera påsken. Godis och mat som kommer omge mig i möngder blir tufft men det gäller att fokusera på målet dessutom skulle man kunna tro att det är påsk varje vecka. Det konsumeras så mycket godis i den här familjen.

Vikten imorse var 80.0 kg så det bådar ju gött inför imorgon. Men men, man ska inte ropa hej...

Nä ut i solen med er!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väderrapporten på morgonen är... dimmigt.

Hade svårt att sova igår eftersom nymånen hade fräckheten att belysa min nuna med en god portion av säkert 1000 000 lumen. Tack för det nymånen! Men den var vacker att beskåda.

Mat intaget igår, som ni nog vet vid det här laget, var noll.

Vågen valde att stanna på 79.2 kg! Ett nytt rekord. Misstänker att sluta med fin crispen kan ha gjort susen här. Så fort den förändringen skedde så har jag rasat i vikt i jämförelse med föregående fin crisp-karnevaler.

Tänkte gå igenom ett par punkter för er som eventuellt skulle få för er att testa 72 timmars fasta. Mest för att förbereda er på att det inte är walk in the park. Så här kommer en lista med svårigheter ni kan stöta på.

1) första halva dagsfastan kommer kännas lätt. Men du kommer att bli hungrig.

2) andra dagen så kommer du definitivt inte vara på toppenhumör och vara mycket hungrig i stötar.

3) Första gångerna ni prövar sån här lång fasta så kan man bli ganska slö. Det gäller att motivera sig själv att göra saker.

4) När man bryter fastan så kan vissa få vattendiaré. Inte så jobbigt som det låter och det går över fort.

Så varför ens fasta så länge? Viktnedgång är ett självklart svar. Det finns också studier som pekar på att man förnyar hela immunförsvaret när man fastat ca 72 timmar. Sök på google. Kan stämma eftersom min sambo led av rsande halsont och jag är väldigt känslig i vanliga fall för just halsinfektioner men har inte drabbats än så länge. Peppar peppar.. Givetivs inget bevis men det här är inte ett forskningscentrum och för mig räcker det med experiment på mig själv. En annan oväntad effekt är att jag helt plötsligt tål mejerier mycket bättre. Kunde till min förvåning vräka i mig grädde utan att det ens bubblade till i magen. Så ja a kanske ligger det något i det där med att man måste vila magen ibland.

Mitt tips för dagen är: sluta för guds skull med fin crispen eller dylikt för en förbättrad viktnedgång!

Ha det!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skärtorsdag!

Igår fick jag äntligen äta igen. Firade det med sista resterna av kycklinggrytan och en jäkla massa nötter av olika dess slag. Konsekvensen av fastan har blivit att jag bara orkar äta en gång sen är jag mätt hela dagen. En annan konsekvens verkar vara att jag luktar ketos och det tycker inte min tjej är så kul :).

Motionen var i form av styrketräning där jag ökade igen. På alla övningar! Sen joggingtur på det och givetvis mina dagliga långpromenader med vovven.

Räknade med att jag skulle väga mer idag. Men icke. 78.7 kg! Ett nytt rekord igen! Galet vad en liten förändring som att sluta äta fin crisp kan göra.

Ni får ha en mumsig skärtorsdag.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Långfredag!

Hej hopp på er! Firade skärtorsdagen med egen choklad och nötter igår kväll. Blir en kort uppdatering idag. Har bror min på besök med brorson full av energi.

Motionenen igår blev lek med brorson och långa promenader.

Vikt 78.8 kg så ingen katastrof än så länge trots påsken! Utmaningen kommer i eftermiddag då det blir middag ute med min familj och middag imorgon med tjejens familj.

Ha en bra påsk!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Påskafton!

Jäklar vad nöjd jag blev med maten igår. Vi var ute och åt mat med min kära familj på restaurang igår. Det var en massa smårätter man kunde välja på, tapas, och valen föll på lamm, pilgrimsmusslor, sparris och gräddglass med jordgubbar som efterrätt. Riktigt mumsigt! Avslutade kvällen med fika förstås. Grädde glaass och jordgubbar igen :). Sen stekte jag på nötter i smör och salt när jag kom hem. Så det blev en hel del mat.

Igår bestod träningen av styrketräning med ofärndrad styrka samt ett löppass efter och promenad med brorsonen.

Trodde jag skulle gått upp flera kilo men vågen stannade på 78.5 kg. Trevligt! Påsken snart över. Sista fällan ikväll och frågan år kommer jag klara påsken utan viktuppgång? Än så länge så har jag klarat mig mycket bra.

Glad Påsk!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Påskdagen!

Jahapp då är ju påsken i princip över. Trodde jag skulle gå upp 5 kg men klarade mig med väl godkänt. Nu på morgonen så visade vågen fortfarande en vikt under 80 kg, närmare bestämt 79.5 kg. Jag är nöjd med det. Efger idag börjar 3-dagarsfastan igen och siktar på att 77.x under veckan. Kanske har jag satt ribban för högt. Vi får se!

Nä nu ska jag ut och gå ett ärevarv!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sovmorgon idag. Upp kl 06. Gosa lite med vovven och morgonrutinen. Igår styrketränade jag och joggade en sväng efteråt. Blev även en fika hos svärföräldrarna efter en promenad med vovven på ca 1 timme 40 min. När jag ställde mig på vågen idag så vägde jag 80.7 kg. Nu tänker ni att jag borde gråta av förskräckelse men icke. Det är så det brukar se ut för mig efter en dag med styrketräning. Upp 0.5 kg ca sen kraftig viktnedgång ett par dagar senare. Vet inte riktigt varför det blir så. Därav satte jag målet under 80 kg på tisdag eftersom jag visste att jag skulle gå upp lite i vikt nu. Så tänk på det ni som väger er och ger upp vid minsta uppgång trots att ni skött er. Det behöver inte vara ett dåligt tecken. Bara en naturlig svängning i viktkurvan!

Nä nu är det dags att kliva uppmur sängen och ta en promenad! Ha en alldeles förträfflig morgon på er!

När du styrketränar så sväller dina muskler och du binder vatten i dem. Allteftersom musklerna återhämtar sig och svullnaden minskar minskar vattenmängden i musklerna, de får lägre volym, och du går ner i vattenvikt. 

Mvh

M

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon!

Nu är påsken helt över och det ska bli skönt att slippa behöva motstå den här anstormningen av lösgodis och choklad som bullas upp var man än kommer.

Jag mår nästintill fysiskt dåligt när jag ser hur små barn trycks i godis i helt sjuka mängder. Resultatet blir sen, ca 30-60min senare, supergriniga barn som skriker och gnäller om allt. Riktigt sorgligt att föräldrarna inte själva ser det men jag kan heller inte med att predika om varför det blir som det blir.

Igår hade vi storfamiljsmiddag med svärföräldrar, mamma, bror och broson över på lax och efterrätt i form av panacotta. Sen avslutades kvällen med nötter. Givetvis :P.

Idag år det första fastedagen och vågen stannade på 80.3 kg. Gick tillbaka och kollade vad jag vägde förra måndagen och om allt stämmer så vägde jag då in på 80.6 kg. Alltså minus 0.3 kg under veckan så det är positivt. Specielt med tanke på att det varigt påsk. Inte helt nöjd men godkänt.

Kommer inte ihåg om jag nämnt det tidigare men målet är att ha en stabil vikt under 80 kg. Eftersom man tenderar att gå upp ett par kilo efter en bantning så har jag lagt slutmålet på 75 kg. Om jag hade lagt det på 80 kg så hade jag nu mentalt tyckt att jag var klar sen säkert gått upp till 83 kg sen tyckt att det var ett misslyckande och helt sonika gett upp det där med att hålla vikten.

Så mitt tips idag är om du vill gå ner till en viss vikt sätt upp ett mål som är 5 kg under ditt mål.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kroppen, en märklig konstruktion?

Ja a igår skulle ju jag fasta var det sagt... Men så ställde min dam fram en hemgjord bakelse i form av en semlekladdkaka. "Bara en bit, en liten en" säger den onda lilla jäkeln på min axel. Märkligt tyst från ängeln på den andra axeln. Måste varit på semester eller försovit sig. Slutade med tre bitar av denna förrädiska bakelse. Gott var det!

Suget som väcktes i mig efter den bakelsen var helt enorm. Jag tror jag åt konstant och sjönk ner i soffan för att bara titta på tvpch äta. Det belv ett antal fin crisp, lax, några fin crisp till, nötter, rysk youghurt med nerskivade jordgubbar en kopp varm choklad gjord på grädde, honung och kakao sen avslutades alltsammans med ett par fin crisp. Sen en stunds eftertänksamhet i soffan...

Vad hände egentligen? Vad i helsefyr hände? Några bitar bakelse och jag är utom all kontroll. Pinsamt. Otroligt att jag ens lyckades stoppa mig själv annars hade jag suttit och ätit fortfarande. No more coockies det är en sak som är säker. Fastan förskjuts till idag pch imorgon istället.

Efter gårdagens fadäs trodde jag att helt säkert att jag skulle väga 2 kilo mer men vägde in på 80.0 kg. Viktnedgång?!? Vad i hela h...? Vart tog all mat vägen? Men ja det var ju positivt. Man kanske skulle äta semlekladdkaka oftare...

Nej nu ska jag ut och gå! Hej på er!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kroppen, en märklig konstruktion?

Ja a igår skulle ju jag fasta var det sagt... Men så ställde min dam fram en hemgjord bakelse i form av en semlekladdkaka. "Bara en bit, en liten en" säger den onda lilla jäkeln på min axel. Märkligt tyst från ängeln på den andra axeln. Måste varit på semester eller försovit sig. Slutade med tre bitar av denna förrädiska bakelse. Gott var det!

Suget som väcktes i mig efter den bakelsen var helt enorm. Jag tror jag åt konstant och sjönk ner i soffan för att bara titta på tvpch äta. Det belv ett antal fin crisp, lax, några fin crisp till, nötter, rysk youghurt med nerskivade jordgubbar en kopp varm choklad gjord på grädde, honung och kakao sen avslutades alltsammans med ett par fin crisp. Sen en stunds eftertänksamhet i soffan...

Vad hände egentligen? Vad i helsefyr hände? Några bitar bakelse och jag är utom all kontroll. Pinsamt. Otroligt att jag ens lyckades stoppa mig själv annars hade jag suttit och ätit fortfarande. No more coockies det är en sak som är säker. Fastan förskjuts till idag pch imorgon istället.

Efter gårdagens fadäs trodde jag att helt säkert att jag skulle väga 2 kilo mer men vägde in på 80.0 kg. Viktnedgång?!? Vad i hela h...? Vart tog all mat vägen? Men ja det var ju positivt. Man kanske skulle äta semlekladdkaka oftare...

Nej nu ska jag ut och gå! Hej på er!

Åh hjälp vilken frossa :( Det är så sjukt när man vet att det man gör "är fel", men det finns inget stopp! Min erfarenhet är att viktuppgången kan komma någon dag/dagar senare... Men hoppas du klarar dig :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stabilt

Äntligen börjar det bli vår på riktigt. Finns knappt någon bättre känsla än när man känner hur solstrålarna värmer kinderna samtidigt som vårfåglarna spelar för fulla muggar.

Jeckan88: det verkar som att jag klarade mig. Vägde in mig på 79.5 kg :).

Förhoppningsvis stabiliserar jag mig under 80 kg den här veckan. Det vore väldigt trevligt. Jag har fått för mig att man måste vara under en viss vikt en viss tid för att normalisera kroppen till den nya vikten. 3 månader verkar ju vara standard. Så om jag kan hålla mig under 80 kg i tre månader kommer det bli lättare i framtiden att hålla sig under 80 kg.

Hej på er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inget superförsvar :(

Japp. Så fick man förkylningen. Ett par dagar senare men den kom i alla fall. Började märka av den igår kväll. Kände mig lite febrig och snorig. Men idag känns det lite bättre men hoppar styrkepasset. Tråkigt.

Fastade igår och motionen blev timmar av promenad. Ljuspunkten idag är att jag vägde in på nytt rekord. 78.1 kg!

Blir kortare promenader idag pga förkylningen och styrkepasset kanske blir av på söndag istället. Skit också...

Nä ut å gå nu *snörvel*

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite bättre

Idag så känns det lite bättre tack och lov. Klämde i mig all mat som jag orkade klämma i mig igår när jag väl kunde äta. Nu är det bara lite nästäppa som stör.

Blev av naturliga skäl inte mycket motion igår. Låg i soffan och glodde på film med en kopp varm choklad. Kikade på Automata. En film med Antonio Banderas som utspelas i en dystopisk framtid. Robotorna är människans tjänare men får eget medvetande. Betyg G+.

Vägde in på 78.8 kg imorse.

Håll er borta från sjukdomar och förkylningar!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sakta men säkert

Jo då mår man ännu lite bättre. Igår hade jag abstinens för träning. Den har gått över idag men jag ska faktisk försöka styrketräna lite oftare än vad jag gjort när friskheten slår till. Fördelen med sjukdom är att man lär sig uppskatta att vara frisk.

Tröståt lite fincrisp, stekta mandlar, en kopp varm choklad och skagen med hembakt bröd gjort på pofibrer?

Vikt idag oförändrad dvs 78.8 kg.

Väderrapport, molnigt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Promenader, bra grejer

Det är någon form av lyckokänslor och harmoni som smugit sig på mig. Jag kopplar det till alla långa promenader. Någonting händer med kroppen och knoppen efter ett tag och man får tillbaka den dära känslan man hade när man var en liten skit. Svårt att beskriva men tar ni inte dagliga promenader redan så är min rekommendation att börja idag.

Ett annat tips för er som vill pröva Intermittent fasta, speciellt för er som väljer att avstå en kvällsmåltid, är att borsta tänderna direkt efter er sista måltid för dagen. Så om ni äter kl 16 borsta tänderna efter den måltiden. Blir lättare att håla sig från den invanda kvällsmåltien sen.

Morgonvikten var 78.5 kg. Intaget av föda bestod av en kopp varm choklad och motionen var flera promenader så jag börjar återhämta mig. Vågar inte träna hårt än.

Det regnar ute så ska försöka vänta ut det innan jag beger mig ut i högsta hugg med mina podcasavsnitt.

Simma lugnt!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu kör vi igen!

Tror kroppen ska vara fit for fight under den här veckan, hoppas jag. Så nu kör jag igång med fastan igen och styrkepass på onsdag och en dag till samt ett intervallpass på söndag.

Igår blev man då bjuden på hembakt kladdkaka samt korv med bröd. Jag åt kladdkakan med extra mycket grädde och avstod brödet på samt ketchupen men bredde på en stark fin senap ocb lastade på broccoli, gurka och tomat istället, det var inte lätt att avstå brödet men var mäkta nöjd efteråt. Kvällen avslutade jag med stekta mandlar och cashewnötter en god varm kopp choklad som består av eko-grädde, kakao och lite honung.

Trodde jag skulle gått upp mer till morgonens invägning men återigen så överraskar kroppen. +0.1kg. Inte mycket kasta kastruller i väggen för. Så jag avstod att kasta kastruller. 78.6 kg sa vågen så nu är man pepp! Rekordlänge under 80 kg och det känns hur jäkla bra som helst :).

75 kg nu kommer jag och tar dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo man tackar

Igår trodde jag att taket skulle blåsa loss från huset alternativt att huset skulle flyga iväg med vinden. Idag verkar det vara mindre blåsigt och strålande sol! Otroligt fint väder.

Igår slank det ner en varm kopp choklad som vanligt vilket nästan har blivit standard nu. Men det var allt och resultatet blev... Håll i hatten nu... 77.8 kg! Nytt rekord! Man tar kilona i ett huj nu. Tänk att man fick se en dubbel sjua. Riktigt kul.

Nu börjar ju målet hägra framför ögonen och det här, mina vönner, är när det börjar bli riktigt knepigt mentalt. Ofta kommer tankar som "nu ör jag ju så nära så en påse chips gör väl inget?" Eller så äter man för mycket och ofta helt plötsligt. Nu ska jag banne mig hålla i det här ända in i kaklet!

Snurra på skorna och ut å gå med er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rasande

Goder morrrgon! Regnet för kvällen är över nu ser jag en ljusblå himmel med lite skimmer av rosa moln till melodierna av vårfåglarna. Jobbar som sjutton just nu så det enda som hinns med är jobb, motion och jobb. Men men man kanske blir belönad sen någon gång.

Äntligen ska jag ta mig ner till gymmet igen. Har haft riktig abstinens att få träna lite knäböjar pressa axlarna. Ska avsluta med en joggingtur. Ska bli spännande att se vad vågen visar imorgon. Har en känsla av att jag kan öka på en hel del i vikt.

Idag visade vågen 77.2 kg. Vikten rasar! Nytt rekord! 2.2 kg ifrån målet.

Slöläsa rutinsidorna på the internet sen ta en promenix!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Orange kyckling

Igår hade vi besök och prompt bestämt oss för att pröva något helt nytt i matväg. Då menar jag inte nytt som i att vi aldrig ätit maträtten tidigare utan snarare själva tekniken som används i maträtten. Vi bjöd på orange chicken som man kan få på Chop Chop. Vi arbetade efter Mark Sissons recept med viss modifikation eftersom vi inte hittade alla ingredienter.

Det nya momentet var i form av fritering. Men det gick bra så vi klarade oss utan eld i köket så jag Kunde dra en lättnadens suck och njuta kycklingen som blev bra. Efterrätten var mycket delikat och gick ner i magen med stor passion precis som en chokladmousse ska ätas! Det var jäkligt gott kort och gott.

Tidigare på dagen så fick jag äntligen bege mig till gymmet och som sig bör, efter en virusattack, var jag lite svagare på allt utom chins. Sen avslutade jag träningspasset med en lättare jogg. Extra kul att komma hem till tacopaj som man kunde sleva i sig med gott humör. För att inte glömma cashewnötterna! Ja som ni ser så,blev det mycket föda igår.

Vägde in mig imorse på 77.6 kg. Helt okej.

Nu podcast med promenad sen på fredag så blir det gymmet igen och förhopnningsvis starkare då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Träning

Igår tränade min tjej med hunden så blev inte till att gå lika mycket. Men kanske lika bra det så man får vila lederna lite. Spelade poker däremot och kammade hem lite slantar trots att det länge längesen jag lirade. Kul!

Svepte lite varm choklad igår och gick typ två promenader.

Vikten blev imorse 77.3 kg. Vore ju trevligt att kunna hålla sig under 78 hela veckan. Ska försöka men blir nog knepigt.

Nä ut i regnet. Inte så sugen men men...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Game of Thrones

Vanor måste brytas. Jag kanske har nämnt det tidigare men vanan är nog roten till min övervikt. Suget efter gott finns inte ens där men vanan att famla efter en påse godis eller vad som helst som är ätbart när man glor på film eller TV. Ibland undrar jag om hjärnan ens bryr aig om vad som är på TV för det verkar vara sekundärt till och med när det är Game of Thrones som flimmrar. Primärt är hjärnan fokuserad på maten som är framställd för att frestas och för att ta 80 procent av fokus.

Kanske man skulle upptäcka hur jäkla dålig en film var om kollade på den utan att äta någonting alls och bara hälla i sig en skopa vatten på sin höjd. Skulle vara intressant att pröva låta bli all form av födointag under film. Men tror inte jag skulle greja det för vanans makt är mig övermäktig tror jag. Ska försöka iaf förmjag kan inte ge ett tips till er utan att ens försöka följa det själv. Så mitt tips för dagen är bryt vanor. Behöver inte vara just framför TV:n, tror den är väldigt vanlig dock, kanske manglar ni i er mat så fort ni har besök eller måste ni mumsa i er något när ni studerar. Hitta den där vanan där ni stoppar i en massa kalorier hlt i onödan och försök sen ta kål på den vanan genom att faktiskt bara äta vid bestämda måltider.

Igår så blev det ju förstås till att glo på Game of Thrones. En av dom mest välgjorda serierna jag sett för det är som att kolla på en film varje avsnitt. Man har verkligen inte en aning om vad som kommer hånda i den här serien. Vem som helst kan trilla av pinn eller så ändras hela det politiska läget helt oväntat i den här fiktiva världen. Den innehåller sex, våld, maktspel, humor, kärlek, politik och ett uns av magi. Har ni inte sett den så ge den en chans trots att ni inte gillar fantasy-genren.

Jag glodde inte bara på TV igår utan jag tränade även lite styrka. Det visade sig att jag nästan var helt återställd så räknar med att nästa pass är jag helt tillbaka. Var faktiskt till och med starkare i ett par övningar men inte alla. Avslutade som jag lovat med ett joggingpass men det är inte så roligt att berätta om efgersom det mer är rekreation ungefär som promenaderna.

Det åts en offantlig möngd mat också till serietittandet. Började med en portion av orange chicken fortsatte sen med efterrätt i form av plättar gjorda på pofiber, ägg och grädde sen toppades den sessionen med cashewnötter. Andra sessionen blev det hemgjord glass på vanilj, grädde, ägg och och honung som sköljdes ner med en kopp varm choklad och avslutade sen med lite nötter som jag glömt vad dom heter.

Så jag var lite orolig igen imorse när jag ställde mig på vågen. Den visade 77.4 kg så den oron var helt obefogad. Nu är planen att promenera sen jobba resten av dagen.

Ha det!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nötter i mängder

Igår var det jobb jobb och jobb men jag hann med några promenader, bio-besök där det visades Run All night samt ett par partier Hollywood (kortspel) innan det var dags att natta sig. Dieten blev inte den bästa men det visar iaf vad som ger mest viktuppgång. Åt en hel del nötter av olika slag igåroch det var typ det enda jag åt. Utslaget blev 77.7 kg dvs den kraftigaste viktuppgången dom här tre senaste dagarna och då åt jag absolut inte mest just igår. Nu grinar jag inte över 0.3 kg plus tar det mest som en ögonöppnare.

Idag så ska jag försöka klämma in ett pass intervallträning sen imorgon börjar fastan igen. Kommer jag komma under 77 kg den kommande veckan?

Ät inte för mycket nötter för tusan gubbar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter tredje ätdagen stannade visaren på 77.9 kg. Förra måndagen visade den 78.6 kg så det är bra men den här veckan ska jag ner i 76.x kg hoppas jag och då kommer det kännas så nära!

Sprang intervallen igår och kom faktiskt ett par meter längre trots virus och uppehåll i två veckor med den mördarövningen. Springer just nu bara 4 st intervaller men det räcker över och blir till. Sådana hära övningar blir ju lite vad man gör som till. Skulle jag lägga till flera intervaller så skulle förmodligen kroppen omedvetet anpassa hastigheten så att den orkar fler. Nu är det verkligen fullt kräm alla fyra intervaller. Men kul att man ökade!

Nu inväntar ett par dagar utan mat så,förhoppningsvis rasar kilona iväg. Det är bra frestande nu att fortsätta fasta tills jag är under 75 kg men vetefan om jag skulle palla det. Framförallt om min omgivning orkar det eftersom man kan bli lite lättretlig. Däremot inte deprimerad utan snarare tvärtom. Känns som att kroppen uppskattar att man vilar den från matsmältning hela dagarna.

Någon gång så kanske jag smäller upp en bild här också. Om det sker så är det när jag känner mig nöjd givetvis.

Hej på er!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja

Jahapp en ny morgon. Hur ska man spendera dom här timmarna då. Jobb, promenad, jobb, promenad och fasta. Det tråkiga med fastan är att inte äta :) men men vad gör man inte för att bli lite slank.

Inte helt nöjd med den pyttelilla viktnedgången vågen visade idag. 77.6kg. Jaja får hoppas på mindre siffror imorgon så upp å gå bah.

Hej på er.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ack så kul!

Igår var en ganska tung dag mentalt pga fastan och blev det förmodligen för att jag ätit lite sämre. Men idag känns det toppen igen. Det liksom spritter i kroppen.

Jag tänkte dela med mig av snabb statistik i tre rader. Den första raden visar min vikt allra första gången vid start av lchf den mellersta raden visar vikten jag hade när jag började lchf f i februari i år och den sista raden visar siffror från idag.

Vikt och midjemått för några år sen

100 kg 110 cm

Vikt och midjemått för feb 2015

90 kg 93 cm

Vikt och midjemått idag

76.8 kg 88 cm

Som ni ser så klarade jag att gå ner till 76.x kg den här veckan :). Riktigt kul! En liten notis om midjemått är att dom är ganska oprecisa egentligen. Kan nog lägga till en felmarginal på +- 3 cm på varje.

Var en otrolig lättnad att se 76.8 kg på vågen och blev mer pepp än någonsin tidigare. 1.8 kg är ju ingenting och känns helt överkomligt till skillnad mot när man började på 90 kg och visste att man skulle behöva slita sig igenom 15 kg. Men nu är det riktigt nära. Lär ha gått upp i vikt imorgon dock eftersom det är träningsdag idag och det är något jag ser fram emot och äta förstås.

Sköt om er kropp så syns vi nör vi är på topp!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Akuten

Hej kära läsare. Igår kväll hade jag och tjejen dukat fram kladdkaka med grädde och hallon för att imundigas till filmen Interstellar. Hon hade gjort den själv på glutenfritt mjöl, honung, ägg, smör och kakao. Den var delikat. Märkte ganska omgående efter två portioner att det började bli svårt att svälja och tyckte det var lite konstigt så jag drog handen under hakan för att känna lite. Döm om min förvåning när jag kände två knölar stora som flörtkulor umder hakan. Högst otrevligt. Sen började tungan domna bort och började få lite svårare att andas. Bestämde mig illa kvickt att vi skulle akuten för jag hade ingen lust att sitt där och kvävas i min soffa. Sagt och gjort så var vi på sjukan 15 min senare. Där fick jag 12 kortisontabletter och ett superpiller sen höll dom koll på mig ett par timmar för att se om jag behövde en spruta. Kom väl hem runt kl 0130 inatt så det var en härlig natt.

Tog ett tag innan jag förstod vad tusan det var som utlöst reaktioenen men jag tror jag vet. Äggen är förmodligen boven. Förra året, ungefär samma tidsperiod, så fick jag helt otroliga magsmärtor som varade konstant över 24 timmar samt spyattacker och diaré. Så då blev det akuten igen. Då var det ingen som förstod vad som utlöst detta så nör jag mådde bättre igen så åt jag en portion ägg igen. Det skulle jag inte gjort. Smärtorna, som var helt obeskrivlig om man inte upplevt dom själv men kan jämföra med blindtarmsinflammation vilket jag haft om inte värre, kom tillbaka med förnyad styrka i 24 timmar till. Sen dess har jag undvikit ägg.

Den hår rekationen med halsen var dock ny så nu ska jag in och göra lite tester för allergier och se om det verkligen är äggen det konstiga är att det verkar periodiserat. Ironiskt nog så år det under påsken som det är värst för mig att mumsa ägg. Otrevligt värre. Hade inga sådana här besvär innan LCHF faktiskt. Någon mer som utvecklat äggallergi?

Nog om mina besvär. Igår körde jag ett styrkepass, joggingpass och en del promenader så det blev bra med motion. Vågen visade upp nytt rekord som är 76.5 kg! En ljuspunkt i eländet ;). Idag blir det fasta, jobb och kanske kolla klart på filmen.

Ha det bra och svara gärna om era egna eventuella allergier ni utvecklat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Wow! Bättre än förväntat!

Jag gömde av attt berätta om resultatetet från mitt senaste styrkepass. Jag var markant starkare i överkroppen och lite starkare i benen. Ska bli spännande att se hur det går idag.

Idag är det på schemat att gå promenad, lyfta skrot, jogga, glo klart på Interstellar och äta :).

Jag siktade på att få se 76.x kg den här veckan. Det blev bättre än så idag för visaren stannade på 75.8 kg!! Det lönar sig att sköta kosten ibland :). 0.8 kg kvar till det primära målet och det känns lite overkligt. Vågar man fullfölja målet? Kanske blir tomt sen :P.

Ligga och dra mig lite i sängen sen ut och gå och dra till jobbet. Häpp på er! Kom ihåg att kosten är a och o. Inga snedsteg idag!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Swedish cops!

Jag blir lite rörd när jag ser hyllningarna till dom svenska poliserna som grep in i New York. Äntligen får svensk polis den hyllning dom förtjänar och det ska tydligen behöva komma utifrån för att det ska ske? Cudos!

Igår blev det styrketräning med oförändrad styrka samt en jogg efteråt och någon enstaka promenad. Matintaget var tacopaj, två koppar choklad, tre fin crisp, fruktsallad med grädde och chokladdoppade jordgubbar samt ett göng salta nötter.

Vi hade besök igår av ett par vänner därav en liten festival va mat :). Men det var trevligt och värt det och det var inga jättedåliga grejer man stoppade i sig.

Vägde då in mig imorse och bokslutet visade 76.7 kg. 75.x försvann ur siktet illa kvickt men helt klart nöjd med att ligga på 76.x och ska försöka hålla mig där fram till på söndag för då kan nästa vecka bli riktigt kul.

Ha det på er och en stor tumme upp för vår svenska poliskår!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fällan

Tror jag föll i precis den fällan jag alltid gjort. Tankefelet " ah nu är man så nära så nu behvös det inte vara så strikt". Blev straffad direkt med 2 kg men hoppas att det är 2 kg som går lika fort att bli av med .

Igår åt jag tacopaj, kopp choklad, grillat kött med broccoli och sallad, 2 st pannacotta, jordgubbar och ytterligare en kopp choklad samt ett antal nävar nötter. Ja ni ser ju. Ätstörning deluxe. Heregud, bra att man får se det svart på vitt iaf. Ananlys och svaret är att jag mumsar för mycket "godis". Dvs pannacotta som innehåller fulchoklad för mycket koppar choklad. Skärpning nu.

Vågen visade idag 77.9kg villket är en katastrof men jag tror att det beror mest på sent ätande så det är mycket vätska och mat nu som väger så det bör försvinna omgående. Vi får se imorgon helt enkelt. Idag blir det ett pass intervall så det lär ju bränna en hel del vatten och kolhydrater som jag nu lagrat upp. Kanske...

Håll tummarna för mig imorgon att det inte är så illa som det ser ut! Kram på er!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Biogalen

Som ni säkert redan kunnat ana så är bio något av det bästa jag vet. Oklart vad jag gillar så mycket men det är väl atmosfären, lugnet och förväntansfullt se fram emot en ny historia på duken som man kan slukas med i. Jag älskar också att gå på teater men det sker tyvärr alldeles för sällan. Är lite av ett mysterium eftersom det är lika lätt att skaffa biljetter oftast. Igår såg jag en film där mina förväntningar var lågt ställda. Den nya Avengers-filmen. Den höll ungefär den kvaliteten jag räknat med. Alltså den dög att sitta och småroas till inte för sin otroliga handling utan snarare för att det är kul att se gamla barndomshjältar på duken och förundras över hur pass snyggt dom har löst vissa effekter. I vanliga fall är jag allergisk mot alla dessa slarvigt gjorda effekter men här har dom iaf nått nivå godkänd. Filmen får godkänt men absoult inte mer än så.

Igår åt jag sista biten tacopaj, två nävar blandade nötter och drack den obligatoriska chokladen. Men bion då? Tänker ni nu. Jag tog med egna nötter och det gick hur bra som helst.

Vikten blev i slutändan +-0 kg både i jämförelse med igår och förra veckan. Så ja det gamla uttrycket "ropa inte hej..." Verkar stå sig bra även 2015. Den här veckan blir det inget skryt om hur jäkla bra det går :P.

Nu kör vi!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Föränderligt läge

Igår fick en vän till mig barn så nu är dom en familj med två barn. Kul! Själv jobbade jag och hade en lite så där halvbesvärlig fasta. Beror förmodligen på pannacottornas fulchoklad som jag tryckte i mig under förra veckan. Nösta gång det blir pannacotta så ska den innehålla riktig choklad. Har börjat lösa korsord då och då. Är väldigt kul faktiskt och ett säkert tecken på att man börjar ta steget över till vuxenvärlden ;). Nä men jag tror det är bra att lösa korsord för att hålla hjärnan igång. Man måste tänka utanför ramarna och associera på lite annorlunda sätt och finula sig till somliga svar. Så dagens tips är lös ett korsord eller två.

Jag glömde återigen att ge en rapport om träningsläget. I söndags sprang jag ju intervaller och det kan vara kul för er att veta att jag kom ytterliagere ett par meter längre.

Kilona hoppar verkligen upp och ner. Imorse vägde jag in på 76.8 kg igen och det betyder att jag helt plötsligt väger 1 kg mindre än förra veckan vid samma tidpunkt. Så läget är förändrat igen, till det positiva den här gången. Det är bara att tacka och ta emot genom att förvalta utgångsläget bättre än att stoppa i sig skräp.

Så nu rullar vi på!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ogenomtänkt

Eureca! Jag har det! Jag kom på det!! Duuuh... Kanske inte är så konstigt att man gick upp 2 kg efter intag av allergimedicin? Den bestod av, om jag minns rätt, 12 kortisontabletter och något antihistamin. Jävla skit! Förbenat! Jaja gjort är gjort... Undrar hur länge effekten av dom håller i sig.

Idag vägde jag in återigen på 75.8 kg! Så alla viktuppgång utraderad och min slutsats är att det var medicinerna som påverkade kroppen. Hoppas att skiten gått ur kroppen...

Idag blir det gymmet och äta mat. Äta mat i normala mängder förhoppningsvis man vill ju inte jinxa en gång till. Vågar man hoppas på att komma under 75 och få se 74.x kg den här veckan?

Fortsättning följer...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg