Zappa Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Hej, Har ätit strikt lchf i snart två veckor och mår mentalt och kroppsligt väldigt bra. Den första veckan tappade jag tre kg, från 106,3 till 103,2kg, riktigt kul men antar att det mesta är vätska. Ny har det gått en hel vecka till utan attjag tappat ett enda hekto. Gör Jag något fel? Har uteslutit alla mejeriprodukter som finns, äter fett så Jag håller mig mellan måltiderna och kör dessutom periodisk fasta på det (16:8) samt att jag tar en rask promenad nästa varje morgon innan jobbet. Varför händer inget? Mvh förvirrad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted March 28, 2015 Share Posted March 28, 2015 Hej, Har ätit strikt lchf i snart två veckor och mår mentalt och kroppsligt väldigt bra. Den första veckan tappade jag tre kg, från 106,3 till 103,2kg, riktigt kul men antar att det mesta är vätska. Ny har det gått en hel vecka till utan attjag tappat ett enda hekto. Gör Jag något fel? Har uteslutit alla mejeriprodukter som finns, äter fett så Jag håller mig mellan måltiderna och kör dessutom periodisk fasta på det (16:8) samt att jag tar en rask promenad nästa varje morgon innan jobbet. Varför händer inget? Mvh förvirrad Två veckor är ingen tid! Du måste ha tålamod och låta din kropp förstå att den får gott om näringsrik mat och inte svälter. Om du äter enligt de rekommendationer som finns, ex http://www.kostdoktorn.se/lchf och de nybörjarråd som finns där så tycker jag du ska ta det lugnt. Ge kroppen åtminstone tre månader innan du börjar skruva och förändra något och se till att du inte får i dig för lite mat, så kroppen ställer sig i svältläge. Lycka till! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vebro Posted March 31, 2015 Share Posted March 31, 2015 Ja du,,, Här är en till som stod still i två månader,,, Jag droppade 2 kg och sedan hände noll och ingenting på dryga månaden. Jag fyllde i kostbevakaren, ströp mejeri och blev allmänt förvirrad. Men någonstans tänkte jag att nä nu skiter jag i det här, Jag mår bra av kosten och jag tänker äta. Så jag började äta mer, slutade räkna, äter det jag tycker om. Gissa,,,, det har lossnat,,, nu går det stadigt neråt och skinnet söker kontakt med kindbenen Kom igen! Tappa inte sugen utan fortsätt! När jag hamnar på min nästa platå, ,,, då peppar du mig 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hampeman Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Hej, Har ätit strikt lchf i snart två veckor och mår mentalt och kroppsligt väldigt bra. Den första veckan tappade jag tre kg, från 106,3 till 103,2kg, riktigt kul men antar att det mesta är vätska. Ny har det gått en hel vecka till utan attjag tappat ett enda hekto. Gör Jag något fel? Har uteslutit alla mejeriprodukter som finns, äter fett så Jag håller mig mellan måltiderna och kör dessutom periodisk fasta på det (16:8) samt att jag tar en rask promenad nästa varje morgon innan jobbet. Varför händer inget? Mvh förvirrad Märkligt. Jag promenerade inte något men gick ändå ner supersnabbt i vikt. Motion/Idrott är mkt överskattat för vikten. Mitt råd är att äta ännu mer fett, helst t ex rent smör(inte grädde, trots att det är 40 %). Om du klarar: så kan du även skära ner radikalt på proteinet. Äter du enbart fett när du känner hunger och kanske ett ägg per dag så kommer du gå ner extremt mycket i vikt och gå in i något som kallas: "optimal ketos". Symtom vid optimal ketos: Det blir som ett uppvaknande för dig själv när klockan är ca 16-20.00 att du inte har ätit än idag och kanske borde du laga middag. Inte en tillstymmelse till hunger på hela dagen - du tänker inte ens på att du fastar oerhört mycket. På tips nummer 14 kan du läsa mer: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts