Jannahoj Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Har inte haft besvär av magsårsmagen sedan jag började med LCHF men idag var den tillbaka. Sveda och värk.. Förmodligen av stress. I mitt gamla liv hade jag lindrat svedan med mjölk och ätit kokt ris men vad sjutton äter man inom lchf som är snällt? Förstår att jag ska undvika kaffe men mer tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted March 29, 2015 Share Posted March 29, 2015 Jag tar ibland losec mups eller bikarbonat. Inget att köra ofta men när det blivit för mycket kaffe så hjälper det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted March 29, 2015 Author Share Posted March 29, 2015 Hur tar du bikarabonatet? Vill helst slippa losec om det inte blir värre förstås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jessirene Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 Jag löser lite i vatten och dricker. De som misstänker att de har för lite magsyra kan ta en tesked i vatten. Om det kommer en rap så var magsyran bra. Detta vet jag inte hur vetenskapligt det är, men gjorde att jag vågade prova. För det minskar ju magsyran tillfälligt. Men jag har läst mej till detta på någon hälsosite, så ta det inte vetenskapligt. Och magsyran vill man ju ska vara stark. Men att testa någon gång är nog ingen större fara. Jag tar nog mindre än en tesked, kanske en halv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted March 30, 2015 Author Share Posted March 30, 2015 Ska prova! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 30, 2015 Share Posted March 30, 2015 För min del hjälper det att äta lite fett i taget (istället för en större mängd på en gång), och bladgrönsaker. Jag tycker fett och protein retar magen mer. Det finns de som tycker tvärtom så tyvärr måste man prova sig fram (vilket förstås kan göra symptomen värre... ) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts