Jump to content

Typ 2 diabetiker och äter LCHF?

Amanda Å

Recommended Posts

Är du typ 2 diabetiker och äter LCHF?

Då kanske du är intresserad att delta i en studie med avsikt att undersöka upplevelsen av att äta strikt lågkolhydratskost vid just typ 2 diabetes!

Jag studerar på Programmet för Hälsa och Rehabilitering i arbetslivet och ska skriva min C-uppsats om livskvalitet ur ett arbetslivsperspektiv hos personer som äter strikt lågkolhydratkost (LCHF) som en del i rehabilitering vid typ 2 diabetes.

Jag vill fokusera på upplevelsen, hur människor som till stor del utesluter kolhydrater mår. Påverkas vardagslivet och arbetslivet något i jämförelse mot att äta en mer traditionell kost (betydligt mer kolhydrater)?

Jag vill veta hur DU mår och DIN upplevelse!

För att kunna få svar på dessa frågor söker jag nu dig med typ 2 diabetes som äter LCHF men som tidigare ätit en mer traditionell diabeteskost. Du ska ha ätit LCHF i minst 1 år och vara intresserad av att dela med dig av dina erfarenheter om detta via en telefonintervju som räknas ta 45- 60 minuter. Mer information om tillvägagångssätt fås vid intresse!

Är du intresserad att delta eller bara vill veta mer? Hör av dig till mig här i tråden eller på:

amas1100@student.miun.se

Mvh

Amanda Åström

• Like 1