Ti Ti Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Man tar sig för pannan när de gör reklam för att flingor som gjorts för att efterlikna Lions godisbarer skulle vara lämpliga som frukost... men visst kan man väl se dem som en illustration av hur en gravt sockerberoende person reagerar? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse50 Posted April 1, 2015 Share Posted April 1, 2015 Kan tyvärr inte spela upp någon video. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted April 1, 2015 Author Share Posted April 1, 2015 Kan tyvärr inte spela upp någon video. Leta på youtube efter Lion cereals Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 Såg paketet i frukostflingeavdelningen idag när jag var och handlade (alltså inget aprilskämt tyvärr). Överst på paketet var det en grön rand med texten '36% fullkorn' i stor stil. Jamen då så, då måste det ju vara heeeelt OK? Dessutom står Nestlé som producent - ett företag som jag bojkottat i flera års tid. Skulle inte ta i flingorna med tång ens om jag fick betalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 För de forummedlemmar som är för unga för att inse varför Nestlé har bojkottats i många år vill jag hänvisa till följande dokument hos Vårdförbundet: https://www.vardforbundet.se/Documents/Rapporter/Nationella/NESTLE%20bojkotten_0602.pdf Ur innehållet: 'Nestlé-bojkotten startade redan 1977 i USA. Bojkotten grundade sig på Nestlés oetiska marknadsföring av bröstmjölksersättningar, framförallt i tredje världen.' På sista sidan under rubriken Sammanfattning: 'Bojkotten mot Nestlé gäller fortfarande.' Dokumentet är daterat 2006-02-06. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts