Popular Post margaretha Posted April 2, 2015 Popular Post Share Posted April 2, 2015 Glad påsk till er alla här inne godisfri hoppas jag. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Absolut godisfri, på heder och samvete! Däremot tänker jag äta en väldans massa ägg, grilla korvar och dricka vin om ingen misstycker 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Alltid godisfri! God mat däremot - ugnsstekt lax med hjortronsås, bland annat. Möjligen lite "glass" gjord på frysta bär och grädde. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Jag har i år återupplivat påsktårtan med mandelbotten och äggkräm eftersom vi har gäster. Den körde jag redan på 80-talet. Fast nu har jag naturligtvis sötströ eller vad det nu är jag köpte sist. Bakni ng och efterrätter förekommer sällan numera 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Godis bortser jag lätt från. Mat är det jag gillar bäst! Påsklunch: Massa ägg och sillvarianter. Funderar på att försöka göra friterade anjovisar så som Italienarna gör...fast med mandelmjöl på nåt vis. Kan det gå tro? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted April 2, 2015 Share Posted April 2, 2015 Glad Påsk kära forumvänner! Under denna högtid kommer jag att hålla extra fokus på ett bra fettintag. Det kommer att hjälpa oss vuxna och även barnen ifrån utflippningar i sötsug. Redan imorse fick barnen lite grädde i den redan feta morgonmjölken. Det enda söta de fått idag var ett halvt äpple och en tsk Oboy var, och några vinbär. Detta "trots" en aktiv dag med cykel, sparkcykel och inlines. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robrad Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Glad påsk! Dessvärre blir den nog inte godisfri. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Godisfritt blir det här. Däremot blir det nog en eller flera stora goda cigarrer. Tyvärr utan konjak, förbjudet här. Och totalt äggfritt, makalöst dumt! Glad påsk! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Jag stämmer också in .... Glad Påsk! ...jag är bra så sugen på den där Matjessilltårtan...vi får se om det blir nåt. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Glad Påsk allihopa Min strategi till en godisfri påsk, är att gömma påskäggen så fruktansvärt bra och finurligt, att ingen hittar dem 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Minnet av förra påskens godisfrossa (ett avsteg som höll i sig betydligt längre än planerat...) gör det väldigt lätt att skippa snasket det här året. Inte ens LCHF-varianter kommer ifråga. Så... En riktigt GLAD PÅSK till er alla! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomasni Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Glad Påsk till er alla Mycket sill, lax mm mm men också olämpligt godis på kvällen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 3, 2015 Share Posted April 3, 2015 Vi köpte inte hem nåt skit. Vi hade knytkalas så det som var olämpligt fick följa med tillbaka. Himla tur för jag har varit godissugen efter påsktårtan med äggkräm och mandelbotten (och sötningsmedel). Den finns kvar men är så mastig så det får inte plats nåt mer av den 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts