Jump to content

Pepp och stöd

Jeckan88

Recommended Posts

Jag tänkte att det kanske finns fler än jag som skulle må bra av lite pepp och stöd så här under godisets storhetstider? Personligen har jag inga problem att avstå rent sockrigt godis, utan det är alla halvbra grejer som blir svåra att låta bli - samt att inte överäta påskbuffé, även om det är "bra grejer" man stoppar i sig. Kan vara skönt att redogöra för vad som slinker ner och om sockermonstret dyker upp utan förvarning.

Idag nådde jag ett stort delmål på min viktminskningsresa och jag är så otroligt stolt (75kg). Jag vill absolut inte ligga över detta efter påsken när jag har nått så långt, så jag ska göra allt jag kan för att hålla strikt lchf under helgen. Har köpt lite nya snygga kläder inför alla påskbufféer vi ska på. Bättre att belöna sig med lite nya kläder istället för med mat i alla fall :)

I morgon ska barnen få varsitt påskägg i alla fall. Dottern som är under året får en liten leksak och sonen som närmar sig 3 får lite små plock - även två små chokladhjärtan. Nåväl.. Choklad tycker jag är ok i måttliga mängder istället för annat strunt man kan stoppa i sig. Får se om jag måste avvärja godisattacker från mor- och farföräldrar..

Någon annan som är orolig inför påskbufféerna?

• Like 2