Popular Post mrbackaryd Posted April 3, 2015 Popular Post Share Posted April 3, 2015 När jag gick ut öppet med vad jag sysslade med så reagerade folk hårt.. att äta fet mat och skippa kolhydrater kunde ju ge mig hjärtinfarkt samt stroke och dö långsamt. men mitt gamla liv var ju okej tydligen med snabbmat och en massa öl.. jag vaknade upp en morgon som många förr. 05:30 så tar jag o tösen morgonbadet ( hon 4,5 år ) som vanligt innan frukost för att sen gå till dagis o jobb. så säger hon. Men pappa då, du har ju nästan lika stora tuttar som mamma ju.. eeh ja, väckarklocka.. jag var upp ei 129kg och noll självförtroende. jag googlade runt på lite och gav mig fan på att gå ner i vikt. så berättade en polare att lchf var det bästa som finns. och jag började med detta strikt. redan efter en vecka så såg man att man mådde bättre, sov bättre och magen var inte lika uppsvälld. detta kombinerat med lååånga promenader varje dag. aldrig hungrig utan står mig mycket bra. så jag har rasat över 20 kg på 5 månader. från xxl til xl och hela min garderob e slängd. maanbobsen e borta likaså ölmagen.. så till juli.. =) då blir det att visa upp sig. har även börjat träna magmusklerna och armarna. nu vet ja inte vad allt heter på träningsspråk men biceps.. lever o mår bra. ångest oro o allt sånt e borta, eksemen försvann, sover bättre, piggare gladare o lugnare. bara possetivt. var på läkarbesök i onsdags och mina värden var jättefina så de som säger nått annat har fel.. länge leve lchf och nu kan livet börja igen.. en smal pappa med självförtroende och har orken o leka med sin dotter på leklandet.. 27 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Välkommen till forumet! Här är vi många som fått försvara våra val... Men ditt resultat talar för sig självt! Lycka till med "uppvisningen"! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 4, 2015 Share Posted April 4, 2015 Gratulerar till kostvalet och de goda resultaten 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrbackaryd Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 Tack, jo det var tufft i början men när man börjar se resultaten av vad det gett så blir man glad o peppad av det. Som sagt får försvara mig rätt bra om dagarna för att jag äter lchf kost och så sent som idag på påskbordet tog folk för givet att "ja lite kan du väl fuska" nej, jag tar sill o ägg o lite lax, sen fanns det inget mer som jag kunde äta.. har jag kommit så här långt så ska jag inte trycka i mig påskmust o janssons och feta bakelser. vet ej hur min kropp skulle reagera faktiskt på om jag skulle smälla i mig det.. men men, jag får höra possetiva saker varje dag, - men gud så smal du blivit, en helt ny människa.. =) jag har provat många olika saker för att gå ner i vikt. byta ut mål mot pulvershaker.. nä ingen hitt. de mättar inte.. 5-2 dieten.. shit o knas... går inte.. hungrig de fastande dagarna.. gi funkar men jag gick inte ner nått utan höll mig på vikten typ. provade en helt fettfri diet.. lurendrejeri! så sen blev det lchf och här kommer jag stanna.. hade det inte varit för alla er kamrater här och för dr: Eenfeldt så hade detta aldrig gått.. jag ser på introduktionsvideon en gång om dagen och det peppar upp en hela tiden. så välkommen det nya livet.. jag har på min facebook skapat en grupp som heter Lchf Gruppen där alla har kunnat följa min resa.. än så länge är det 16 personer i min närhet. från fetaste ölmagen tills den jag är idag. jag tror jag har föredlat till några via mina inlägg och bilder o videos på mina matlagningar att nån hakat efter.. de säger samma saker till mig som jag kände, viktväktarna. stänndigt hungrig o räkna poäng o kalorier.. nä, ät tills du blir mätt.. är du hungrig ät mer fett... de orden har satt sig på min hjärna.. o jag mår så sjukt bra.... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrbackaryd Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrbackaryd Posted April 4, 2015 Author Share Posted April 4, 2015 nuvarande vikt 104, startvikt 129 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts