farmor Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag har i 2 omgångar börjat med LCHF, älskar den goda maten. Men...sist gick jag ner 2,5 kilo och sen började jag gå upp igen. Varför? Följer recepten, men hittar även på egna. Är det nåt man ska tänka på att äta mindre av, som tex mejeriprodukter eller vad? Blir dessutom fruktansvärt hård och trög i magen, kan helt enkelt knappt bajsa Vad kan jag göra för fel?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Hej! Här finns mina bästa tips för viktminskning: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt/ Undvika mejeriprodukter kan vara klokt om man annars kämpar med vikten. Angående att undvika förstoppning: 1/ tillräckligt mycket vätska och salt. 2/ tillräckligt mycket fiberrika grönsaker. 3/ eventuellt tillskott av magnesium (förslagsvis på kvällen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Farmor.. din viktökning beror sanolikt på din förstoppning.. dvs du ansamlar fecalier i tarmarna! Sen på det så varierar man i vikt något kilo från dag till dag! Förstoppning skall man inte gå och dras med.. det är obehagligt hur som helst! I början är det vanligt då tarmen är van vid mer retning dels av fibrer, dels av fyllnadsgrad.. samt av mindre vätska i fecalierna. Bästa huskuren är Psyliumfrön sk loppfrön.. används flitigt på äldreboenden! Sen på LCHF så är det inte lika vanligt att man gör nr2 varje dag, det kan ställa till det då man kommer bort från sina gamla toalettvanor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts