Y62

På östfronten intet nytt

Recommended Posts

1 timme sedan, Y62 sade:

Fick faktiskt lchf på senaste övningen! 

Bad du om det eller föll det sig så?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Anmäler alltid men får aldrig. Fast den här gången var det extern catering från en bra leverantör 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Försvaret ska sluta ge specialkost förutom allergier och religiösa skäl. Hittepå som vegetarian får lösa sin mat själva. Jag tycker det är rätt fast jag är tveksam till religion som skäl.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 timmar sedan, Y62 sade:

Försvaret ska sluta ge specialkost förutom allergier och religiösa skäl. Hittepå som vegetarian får lösa sin mat själva. Jag tycker det är rätt fast jag är tveksam till religion som skäl.

Jag håller med dig, allergi är en sak, vi andra borde kunna klara oss själva och plocka ihop det vi vill ha. Så gör jag på lunchrestaurang, t ex. -"Ingen potatis, tack. Det räcker med stekfläsket. Är löksåsen redd med mjöl?" 
Fast du vet väl förstås att LCHF är en religion? Vet inte hur många gånger jag hört oss LCHF-anhängare kallas just "religiösa fanatiker"... ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tur att man är " MATRELIGIÖS ", då kan man begära undantag ifall man skulle åka in i lumpen. Undrar om det gäller för sjukhus också? På sjukhus kan man be om vegetarisk kost utan mjölk med tillägg av riktigt smör,ägg,kött och extra salt. När jag får frågan om jag är allergisk mot något så brukar säga kolhydrater. Skulle gärna även vilja säga korkad personal.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu