Y62 Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Har inte koll på det där fast vi hade får när jag växte upp :-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 9, 2017 Author Share Posted June 9, 2017 Fick faktiskt lchf på senaste övningen! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 9, 2017 Share Posted June 9, 2017 1 timme sedan, Y62 sade: Fick faktiskt lchf på senaste övningen! Bad du om det eller föll det sig så? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 9, 2017 Author Share Posted June 9, 2017 Anmäler alltid men får aldrig. Fast den här gången var det extern catering från en bra leverantör 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 9, 2017 Author Share Posted June 9, 2017 Försvaret ska sluta ge specialkost förutom allergier och religiösa skäl. Hittepå som vegetarian får lösa sin mat själva. Jag tycker det är rätt fast jag är tveksam till religion som skäl. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 19 timmar sedan, Y62 sade: Försvaret ska sluta ge specialkost förutom allergier och religiösa skäl. Hittepå som vegetarian får lösa sin mat själva. Jag tycker det är rätt fast jag är tveksam till religion som skäl. Jag håller med dig, allergi är en sak, vi andra borde kunna klara oss själva och plocka ihop det vi vill ha. Så gör jag på lunchrestaurang, t ex. -"Ingen potatis, tack. Det räcker med stekfläsket. Är löksåsen redd med mjöl?" Fast du vet väl förstås att LCHF är en religion? Vet inte hur många gånger jag hört oss LCHF-anhängare kallas just "religiösa fanatiker"... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 Tur att man är " MATRELIGIÖS ", då kan man begära undantag ifall man skulle åka in i lumpen. Undrar om det gäller för sjukhus också? På sjukhus kan man be om vegetarisk kost utan mjölk med tillägg av riktigt smör,ägg,kött och extra salt. När jag får frågan om jag är allergisk mot något så brukar säga kolhydrater. Skulle gärna även vilja säga korkad personal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted October 4, 2020 Author Share Posted October 4, 2020 Kolla vad Air France erbjuder: LOW-SUGAR MEAL This meal does not contain food products that are high in sugar or have a high glycemic index. Blir spännande! 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted October 9, 2020 Author Share Posted October 9, 2020 On 2020-10-04 at 17:11, Y62 sade: Kolla vad Air France erbjuder: LOW-SUGAR MEAL This meal does not contain food products that are high in sugar or have a high glycemic index. Blir spännande! Stor besvikelse. En liten bit lax utan salt, vitt bröd utan smör, pastasallad och en skål blodapelsin. Tur jag inte var hungrig! Något orangeaktigt mos dom smakade sött var det till laxen. Men vinet var gott! 4 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted October 9, 2020 Share Posted October 9, 2020 Franskt glycemic index kanske är nåt annat är icke-franskt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted Monday at 07:05 AM Author Share Posted Monday at 07:05 AM Hallå i cyberrymden, låter som torra vägar hemma i svitjod. Får löda ihop sista kablarna på hojen och hoppas vi sett det sista av det vita möglet. Ha det bra! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts