Jump to content

På östfronten intet nytt

Y62

Recommended Posts

• 4 months later...

Försvaret ska sluta ge specialkost förutom allergier och religiösa skäl. Hittepå som vegetarian får lösa sin mat själva. Jag tycker det är rätt fast jag är tveksam till religion som skäl.

• Like 3

19 timmar sedan, Y62 sade:

Försvaret ska sluta ge specialkost förutom allergier och religiösa skäl. Hittepå som vegetarian får lösa sin mat själva. Jag tycker det är rätt fast jag är tveksam till religion som skäl.

Jag håller med dig, allergi är en sak, vi andra borde kunna klara oss själva och plocka ihop det vi vill ha. Så gör jag på lunchrestaurang, t ex. -"Ingen potatis, tack. Det räcker med stekfläsket. Är löksåsen redd med mjöl?" 
Fast du vet väl förstås att LCHF är en religion? Vet inte hur många gånger jag hört oss LCHF-anhängare kallas just "religiösa fanatiker"... ;)

• Like 3

Tur att man är " MATRELIGIÖS ", då kan man begära undantag ifall man skulle åka in i lumpen. Undrar om det gäller för sjukhus också? På sjukhus kan man be om vegetarisk kost utan mjölk med tillägg av riktigt smör,ägg,kött och extra salt. När jag får frågan om jag är allergisk mot något så brukar säga kolhydrater. Skulle gärna även vilja säga korkad personal.

• 3 years later...
On 2020-10-04 at 17:11, Y62 sade:

Kolla vad Air France erbjuder:

LOW-SUGAR MEAL

This meal does not contain food products that are high in sugar or have a high glycemic index.

Blir spännande!

Stor besvikelse. En liten bit lax utan salt, vitt bröd utan smör, pastasallad och en skål blodapelsin. Tur jag inte var hungrig! Något orangeaktigt mos dom smakade sött var det till laxen. Men vinet var gott!

• Haha 4
  • Sad 1

• 2 years later...