Asta_B Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Min dotter har ätit Lchf sedan 1,5 år och är dålig i magen sedan hon la om kosten. Det brukar ju vara så i början men detta har pågått länge. Någon som har erfarenhet av detta? Vissa dagar är det panik för att hinna till toan. Det ska naturligtvis står LCHF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Du behöver nog beskriva lite vad hon äter och hur besvären med magen yttrar sig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 6, 2015 Author Share Posted April 6, 2015 Du behöver nog beskriva lite vad hon äter och hur besvären med magen yttrar sig! Hon hoppar gärna över frukosten. Annars kan det se ut såhär: Frukost Turkisk yogurt med bär och några ost/skinkrullar samt kaffe m lite grädde. Lunch: Kesoplättar med bär. Middag: Stekt kycklingfilé med sallad och sås på Creme fraice. Detta var dagens måltider. Annars ingår ofta broccoli, vitkål och blomål i måltiderna under dagen. Hon har ständigt lös avföring. Men är inte uppblåst eller gasig i magen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Hon äter rätt mycket mejerier...... Kan vara att hon är lite känslig mot dessa Mer smör istället för dessa för att hålla upp fetthalten skulle jag rekommendera 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stackars Jack Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Skulle prova att ha en måltid om dagen som har ägg som huvudingrediens. Och minska på mejerier är nog oxå en bra sak att testa. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Hon hoppar gärna över frukosten. Annars kan det se ut såhär: Frukost Turkisk yogurt med bär och några ost/skinkrullar samt kaffe m lite grädde. Lunch: Kesoplättar med bär. Middag: Stekt kycklingfilé med sallad och sås på Creme fraice. Detta var dagens måltider. Annars ingår ofta broccoli, vitkål och blomål i måltiderna under dagen. Hon har ständigt lös avföring. Men är inte uppblåst eller gasig i magen. Vart är fettet? Low carb High Fat heter det ju dessutom som Dufva säger så verkar hon äta väldigt mycket mejerier 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micke E Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Min dotter har ätit Lchf sedan 1,5 år och är dålig i magen sedan hon la om kosten. Det brukar ju vara så i början men detta har pågått länge. Någon som har erfarenhet av detta? Vissa dagar är det panik för att hinna till toan. Det ska naturligtvis står LCHF. jag hade en ganska orolig mage på LCHF. kan vara att hon är känslig för en viss eller vissa produkter. försök att utesluta en viss produkt några dagar och se om det hjälper. kan vara lactos eller mjölk protein ägg eller kanske som jag fläsk kött. så prova kanske några dagar utan mjölk och ost. sedan kanske en annan produkt. och se om det hjälper 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Det ska naturligtvis står LCHF. Ändrade LHF till LCHF i trådens namn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Ändrade LHF till LCHF i trådens namn. Tack snälla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Hon äter rätt mycket mejerier...... Kan vara att hon är lite känslig mot dessa Mer smör istället för dessa för att hålla upp fetthalten skulle jag rekommendera Tack. jag har framfört det till henne. Mera smör och kokosfett? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Skulle prova att ha en måltid om dagen som har ägg som huvudingrediens. Och minska på mejerier är nog oxå en bra sak att testa. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 jag hade en ganska orolig mage på LCHF. kan vara att hon är känslig för en viss eller vissa produkter. försök att utesluta en viss produkt några dagar och se om det hjälper. kan vara lactos eller mjölk protein ägg eller kanske som jag fläsk kött. så prova kanske några dagar utan mjölk och ost. sedan kanske en annan produkt. och se om det hjälper TAck! Jag har förmedlat era svar till henne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Vart är fettet? Low carb High Fat heter det ju dessutom som Dufva säger så verkar hon äta väldigt mycket mejerier Fettet finns väl i alla mejerier? Det är nog hennes tanke. Vad tänkte du för fett källor? Jag har framfört era svar på morgonen Ni är alla eniga om för mycket mejerier . Tack! för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Näe.. det är inte mejerier man skall använda för att öka fettet.. förutom smör.. som i detta fallet räknas som rent fett. Utan det är maten som skall innehålla fettet.. typ ägg, 60E% fett, lax, Entrecote, Karre, avokado, sill, makrill, blandfärs..60E% fett osv. Eller varför inte drämma till med bacon/sidfläsk.. 80-85E% fett. Sen så.. vad gäller mejerier så skall det vara av fetaste sort, då äter man mindre av dem.. man blir mättare på mindre mängd. Mejerier är nyttigt, innehåller en massa näring.. för däggdjursungar som behöver lägga på sig vikt och växa. Det vanligaste är nog tvärt om förstoppningssymptom i början. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asta_B Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Näe.. det är inte mejerier man skall använda för att öka fettet.. förutom smör.. som i detta fallet räknas som rent fett. Utan det är maten som skall innehålla fettet.. typ ägg, 60E% fett, lax, Entrecote, Karre, avokado, sill, makrill, blandfärs..60E% fett osv. Eller varför inte drämma till med bacon/sidfläsk.. 80-85E% fett. Sen så.. vad gäller mejerier så skall det vara av fetaste sort, då äter man mindre av dem.. man blir mättare på mindre mängd. Mejerier är nyttigt, innehåller en massa näring.. för däggdjursungar som behöver lägga på sig vikt och växa. Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Kycklingfile är något av det fettsnålaste man kan äta, det tarvar både inlindning i bacon och en smörbaserad sås.. Currysås är gott. Fast jag skär en flundra av filen, steker den snabbt i smör, då blir den saftigare, får stekyta utan att bli snustorr och sen tar jag ännumera smör i pannan och gör en currysås.. gärna med cocosgrädde. Får jag gäster så steker jag lite hackat bacon som garnering. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts