Popular Post Liddy Posted April 7, 2015 Popular Post Share Posted April 7, 2015 Min äldsta dotter är 25 år i år och i 25 år har jag bantat. Det har gått upp och ned, jag har vandrat mellan 70 och 90 kilo, men aldrig nått mitt mål som är 65 kilo och magen bort. Det är kanske inte så jättehöga siffror, men jag har tränat mycket, ofta upp till 20 timar i veckan, ibland gått på 300-500 kcal soppdiet men givit upp och förstått att jag har dålig karaktär och ingen självdisciplin. Jag har ätit godis i smyg för familjen, stulit godis från mina barn. jag har köpt godis på butiken när jag har handlat mat som jag har hetsätit så inget blev kvar och alla bevis om mitt ätande har varit borta. Det som värre är, är att jag har tvingat min man med mig i karusellen. Han har en stor mage, (som gravid i 7. månaden) men inte intresserad av att få bort den. Han är utbildad kock och har skaffat sig en mycket bra gas spis i vårt hus, men har inte fått laga god mat fram till nu. Jag har gjort det klart för honom att tar inte han hand om sin hälsa och bantar på kalorifattig kost och tränar, kommer han att få hjärtinfarkt, diabetes och allt annat elände. Jag har i vartfall inte tänkt ta hand om patienter när jag blir pensionär, som har ätit på sig massa sjukdomar, utan jag ska ut och resa och njuta av min frihet. Ska han hänga med eller sitta hemma och vårda sina sjukdomar? Om det är något som vi har bråkat om våra 28 år tillsammans så är det hans brist på intresse av att hålla sig i form och stötta mig i mina svältdieter. I slutet av februari såg jag konstdoktorns Mat revolutionen video på Facebook och förstod då vad jag hade sysslat med. Jag fick be min familj om ursäkt och frågade sedan min man om han ville prova detta. Han trodde nog först jag hade blivit galen. Slänga ut lättmjölken, light produkterna och plast osten och handla in bacon, ägg och grädde? I en månad har vi ätit LCHF och aldrig mått bättre. Min man spinner vid sin spis och äktenskapet har fått en ny gnista när vi inte har något att bråka om längre Min man går ned 1 kg i veckan och väger sig frivilligt. Jag går inte ned mera än 1,5 kg i månaden, men har bestämt mig för att njuta av livet. Jag tränar nu när jag känner för att träna och har inte dåligt samvete längre. Varken för brist på träning eller njutning av mat. Jag äter inget sött, håller mig till 10 gram kolhydrat om dagen och behövde inte använda någon självdisciplin när de kom med världens största godisskål på jobbet före påsk. Jag var inte intresserad av godis. Det ända som irriterar mig lite nu, är alla de åren jag har ätit fel och förespråkat för min familj att äta fel. Jag har blivit lite ödmjukare och lägger mig inte i min mans viktnedgång, men han har blivit intresserad, så det är klart vi pratar om det. Inte vet jag om jag kommer ned i 65 kilo. Det är klart jag vill det, men det jag vill mera är att njuta av min brist på dålig samvete Tack Kostdoktorn! 25 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Bättre sent än aldrig Vill bara gratulera dej och din man och önska er lycka till. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Grattis.. oxå till att ha en man som är kock.. det kan bli en riktigt bra kombination! Han kan garanterat svänga ihop hemmagjord majo och bea o sådant? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liddy Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Här är det bara hemmagjord majonnäs Planerar att åka upp till Bollebygd och köpa isländsk fisk, steka i smör med remouladsås till. Det är riktigt gott och från och med i mars, riktigt sund och bra för hälsan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Isländsk fisk? Bollebygd? Så de är kvar? Jag flyttade från Bollebygd 2006. Fast jag lagar ibland fisksoppan som jag fick receptet på därifrån, även om den kanske inte är renlärig lchf (särskilt inte med persikorna... ja, det är ett standardrecept, man kan googla; tomat, grädde, curry). Men väldigt god, även utan persikor. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geminick Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Vilket härligt inlägg att läsa, grattis till hälsovinsterna och den påbörjade viktnedgången! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Isländsk fisk i Bollebyggd.. upplys mig, jag bor ju inte så långt därifrån! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liddy Posted April 8, 2015 Author Share Posted April 8, 2015 Du har ett företag Grimsis www.grimsis.se . De har lite större förpackningar av fisk. De har inte kommit på idéen med att frysa in massa vatten i fisken som norrmän gör. Hög kvalité. De har mycket lam också som är toppen LCHF med massa fett Klart de har massa godis också. Vi islänningar äter mest godis i hela världen men man får väl försöka se förbi det. Fisken är relativt billig när man tänker på kvaliteten. De har inte så ofta öppet, så gå in på hemsidan och titta på öppettiderna också. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts