Werlabs Malmö

Cleppa

Recommended Posts

Hej 

Såg en annons på FB om att de erbjöd halva priset på alla tester om man beställde innan 30/4  tyvärr var jag så dum att jag klickade bort den och när jag nu skulle beställa hittar jag den inte igen... Tror det var en kod i annonsen man skulle ange... Något som uppmärksammat detta men inte varit lika korkad som jag och skrivet upp koden och dessutom vill dela med sig av den?

Tackar på förhand

Jesper

Malmö, halva priset, hmm... kanske ska man slå till. Jag är en frisk normalviktig man i yngre medelåldern - ska jag slå till på en "Man XL"? Bör jag lägga till något? 

Eller ska man ge tusan i det om man känner sig helt frisk? Och sedan kan jag tycka att ens vårdcentral kunde erbjuda detta åtminstone var 10:e år, det borde liksom ingå i allmän förebyggande vård. 

Ett annat alternativ är att fiska efter detta hos företagshälsan. Kreativ har många vägar till Rom, gaaah... :D

• Like 1

Var och lämnade proverna idag...   Tyckte det var ett tveksamt bemötande. var kanske lite irriterade direkt från start men säger man att öppentiden är 0800 så förväntar jag mig att personalen är på plats och börjar jobba då.  Blev iofs insläptt och fick ta kölapp men det kom ingen personal till den delen av huset förrän ca 0818...  Sen lyckades de inte fylla rören med blod men inget prat om att försöka sticka om på andra armen eller så...

Så hoppas blodet ändå räcker till alla analyser.

Men sist jag lämnade blod hade jag samma problem de fick inte ut så mycket, någon som har en ide vad det kan bero på? Har annars lämnat blod ca 60 ggr har alltid varit långsam men det har ju alltid funkat.

• Like 1

Men sist jag lämnade blod hade jag samma problem de fick inte ut så mycket, någon som har en ide vad det kan bero på? Har annars lämnat blod ca 60 ggr har alltid varit långsam men det har ju alltid funkat.

Vet inte vad det beror på.

Men samma för mig när jag var blodgivare i min ungdom. Blodet liksom sinade. Till slut gick det inte ens att hitta någon åder att låta. Så jag fick sluta att ge blod.  :(

Jag har lågt blodtryck.

• Like 1

Sköterskan som skötte provtagningen var negativt inställd till Werlabs, men hon gjorde ett bra jobb och fyllde raskt de fem behållarna med blod. Jag blev också imponerad över hur snabbt de fick fram alla provsvaren. Dagen efter var allt inne utom apo-kvoten som tog ytterligare en dag. Mitt kaliumvärde dröjde också, förmodligen för att det låg lite under referensintervallet och en läkare skulle se på det eller möjligen skulle de kolla analysen. Läkaren kommenterade att det förmodligen var normalvariation, eftersom alla andra värden låg bra.

Jag blev särskilt nöjd över D-vitamin som låg på 144 efter att jag tagit 5000 IE per dag (även sommar) sedan början av 2012. Den var jag rätt nyfiken på.

• Like 2