Gå till innehåll

LCHF-campingen

Jeckan88

Recommended Posts

Tänkte kolla om det är många (någon?) som har tänkt att åka iväg? Jag har aldrig varit där själv och är lite sugen :)

Har dock ingen att åka med och känner ingen så vi får se hur jag gör :/

Om någon varit där tidigare så får ni gärna berätta hur det var! Jag var med på lchf kryssningen för några år sedan (minns inte om det var 2010 eller 2011) och det var helt ok

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte i år men åk! Jag åkte själv första gången och du kommer inte att känna dig ensam. Campingen är mycket bättre än kryssningen, mer tid för rom, cigarrer och trevliga människor. Annika fixar buss.

• Gilla 1
Länk till kommentar

Bussen från Sthlm är nog inget för mig då jag redan befinner mig i Värmland (om än i utkanten - Kga... Några andra i närheten tro?).. Med två småttingar under 3 år känns det svårt att vara borta så länge.. Samtidigt vet jag inte om det är värt att bara åka under en dag.. Det är väl i och med det som utanförkänslorna kommer :( nåväl...

Länk till kommentar

Plocka med Dig nån trevlig bekant och delta lördag, det är den dagen som de flesta föreläsningarna sker. Så brukar jag göra och jag bor bara 3,5 mil från Säffle. Men föranmäl i så fall att det gäller en dag. Jag rekommenderar att åka, det är hur trevligt som helst även när det är för en dag.

Länk till kommentar

Tänkte kolla om det är många (någon?) som har tänkt att åka iväg? Jag har aldrig varit där själv och är lite sugen :)

Har dock ingen att åka med och känner ingen så vi får se hur jag gör :/

Om någon varit där tidigare så får ni gärna berätta hur det var! Jag var med på lchf kryssningen för några år sedan (minns inte om det var 2010 eller 2011) och det var helt ok

På LCHF-campingen är det svårt att känna sig utanför gemenskapen, man är så nära varann på samlingsplatsen!

Det finns en stor lägereld (grill) på samlingsplatsen samt en del som har med sig egna små grillar.

Grillplatsen är mitt i, så att säga. Stugor runt om.

Visst kan man komma bara på föreläsningarna - det funkar jättebra, ena dagen eller båda.

Åker du egen bil så kan du ställa bilen utanför föreläsningshuset som är inne i Säffle eller åka till campingen och åka med i bussen. Arrangörerna håller till i en lite större stuga, nr 40, och där samlas man för mingel och kaffedrickning.

Om man är med alla dagar:

- på torsdagen dyker folk upp från alla möjliga håll under eftermiddagen och framåt kvällen

- man hämtar nycklar i receptionen om man hyr stuga, sedan träffpunkt i arrangörernas stuga

- på kvällen har det varit samling vid en utescen en liten bit från stugorna

- sen grillning på kvällen

- på fredagen bussresa in till Säffle för föreläsning där man också äter lunch

- tillbaka till campingen och grillningen och trevlig samvaro

- på lördagen bussresa in till Säffle för föreläsning och lunch

- kul på kvällen med grill och trevlig samvaro

- på söndagen återvänder bussen till Stockholm och andra far hemåt åt andra håll

Jag kan förstå att tiden inte räcker till när man har två barn under 3 år.

Säffle 2011 http://www.tommytappar.se/?cat=8

Säffle 2012 http://www.tommytappar.se/?cat=22

Säffle 2013 http://www.tommytappar.se/?cat=36

Jag själv bor inte i Värmland med omnejd - åker buss från Stockholm.

• Gilla 2
Länk till kommentar

På LCHF-campingen är det svårt att känna sig utanför gemenskapen, man är så nära varann på samlingsplatsen!

Det finns en stor lägereld (grill) på samlingsplatsen samt en del som har med sig egna små grillar.

Grillplatsen är mitt i, så att säga. Stugor runt om.

Visst kan man komma bara på föreläsningarna - det funkar jättebra, ena dagen eller båda.

Åker du egen bil så kan du ställa bilen utanför föreläsningshuset som är inne i Säffle eller åka till campingen och åka med i bussen. Arrangörerna håller till i en lite större stuga, nr 40, och där samlas man för mingel och kaffedrickning.

Om man är med alla dagar:

- på torsdagen dyker folk upp från alla möjliga håll under eftermiddagen och framåt kvällen

- man hämtar nycklar i receptionen om man hyr stuga, sedan träffpunkt i arrangörernas stuga

- på kvällen har det varit samling vid en utescen en liten bit från stugorna

- sen grillning på kvällen

- på fredagen bussresa in till Säffle för föreläsning där man också äter lunch

- tillbaka till campingen och grillningen och trevlig samvaro

- på lördagen bussresa in till Säffle för föreläsning och lunch

- kul på kvällen med grill och trevlig samvaro

- på söndagen återvänder bussen till Stockholm och andra far hemåt åt andra håll

Jag kan förstå att tiden inte räcker till när man har två barn under 3 år.

Säffle 2011 http://www.tommytappar.se/?cat=8

Säffle 2012 http://www.tommytappar.se/?cat=22

Säffle 2013 http://www.tommytappar.se/?cat=36

Jag själv bor inte i Värmland med omnejd - åker buss från Stockholm.

Tack för lite utförligare beskrivning :)

Länk till kommentar

• 4 weeks later...

Puffar lite för den bussresa som anordnas från Stockholm till Säffle i samband med sommarens LCHF-camping helgen efter midsommar. Förläng helgen med trevligt umgänge även under resan fram och tillbaka. Många LCHF-kändisar att mingla med och lära känna :D För pris, tider och mer information, maila till lchf.stockholm@gmail.com.

• Gilla 1
Länk till kommentar

Kul blir det alldeles säkert, det har det varit förut. Och jag har lyckats planera in det I år, mot alla odds (hade tänkt resa utomlands, men fick skjuta på det). Har fått tag på stuga; får med mig sambon... Fredag - söndag tänkte jag.

Och jag ska inte åka buss; för mig är det längre till Stockholm än till Säffle..

• Gilla 2
Länk till kommentar

• 1 month later...