pois Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Någon som har tips på bästa lipasen? Funderar på på pankreatin men lipas innehållet i dessa brukar vara för klent för LCHF-kost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Funderar på varför du behöver lipaser? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pois Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 Jag har lipasbrist... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 Jag har lipasbrist... Och då kommer en följdfråga.. hur är detta konstaterat? Vi har en uppsjö av lipaser, både för digestion och i cellerna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pois Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Och då kommer en följdfråga.. hur är detta konstaterat? Vi har en uppsjö av lipaser, både för digestion och i cellerna. Därför att upptaget av fett i magen är alldeles utomordentligt förträffligt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pois Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Alla inlägg som inte svarar på frågan undanbedes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pois Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Alla inlägg som inte svarar på frågan undanbedes. Förresten har jag nu stött på ett par pankreatiner (som inte alls verkar för svaga!) från Source Naturals som jag tänkte pröva. Återkommer om detta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts