Jannahoj Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Hej! Tänkte kolla om någon vet hur pass bra magnesiumolja är i jämförelse med invärtes? Hittar ingen bra fakta på nätet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Menar invärtes tillskott.. Inte att jag ska dricka oljan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Det är väl inte direkt tänkt att vi ska använda huden för att få i oss magnesium? Fast iof såg jag nån som tipsade om en ännu "konstigare" metod att få i sig magnesium Tydligen är tjocktarmen väldigt duktig på att ta upp magnesium också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Jag använder magnesiumspray ibland på ömma eller krampande muskelområden. Jag upplever det som mindre potent men å andra sidan lite mer snabbverkande. Hade jag badkar skulle jag testa magnesiumbad! Det verkar vara väldigt skönt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Men genom huden borde vara bra för att slippa diarré? Jag är iaf betydligt mindre stel i ryggen idag av sprayen tycker jag. Funkar dock inte mot restless legs för på benen kliade det för mycket ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petra183 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Jag tror att klådan kan bero på magnesiumbrist. Kliar det kan man duscha bort oljan efter 20 min. Då har det mesta absorberats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Men genom huden borde vara bra för att slippa diarré? Jag är iaf betydligt mindre stel i ryggen idag av sprayen tycker jag. Funkar dock inte mot restless legs för på benen kliade det för mycket Precis! Jag började med det när min mage var väldigt överaktiv och jag inte vågade ta magnesiumtabletter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Magnesiumsprej funkar fint kliar det eller ger små röda utslag så tror jag det som sagt beror på att det helt enkelt ska vara så om du har brist på magnesium. Det borde alltså avta eller upphöra helt efter en tids användande. Men säkert bäst att googla lite mer om du vill vara säker Denna ska vara bra. De har bra mineraler i flytande form också av samma märke. http://skanstullshalsokost.se/vitamin-mineral/2821-mineralife-magnesium-olja-spray-240-ml-891663002391.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted April 18, 2015 Author Share Posted April 18, 2015 Men nu kommer en riktigt konstig fråga då.. Sprayen verkar funka väldigt lokalt. På benen kliar det så jag blir galen men på ryggen bara lite. Kan det ändå hänga ihop med brist tror ni? Är helt galet att jag inte har ont i ryggen idag. Har ätit magnesium länge utan att det hjälpt mig med ryggen men oljan funkar direkt. Får nog fortsätta med tillskott ändå pga myrkryp i benen dock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts