Jump to content

Magnesiumolja

Jannahoj

Recommended Posts

Det är väl inte direkt tänkt att vi ska använda huden för att få i oss magnesium?

Fast iof såg jag nån som tipsade om en ännu "konstigare" metod att få i sig magnesium

Tydligen är tjocktarmen väldigt duktig på att ta upp magnesium också ^_^

Men genom huden borde vara bra för att slippa diarré? Jag är iaf betydligt mindre stel i ryggen idag av sprayen tycker jag. Funkar dock inte mot restless legs för på benen kliade det för mycket

Precis! Jag började med det när min mage var väldigt överaktiv och jag inte vågade ta magnesiumtabletter.

Magnesiumsprej funkar fint :) kliar det eller ger små röda utslag så tror jag det som sagt beror på att det helt enkelt ska vara så om du har brist på magnesium. Det borde alltså avta eller upphöra helt efter en tids användande. Men säkert bäst att googla lite mer om du vill vara säker :)

Denna ska vara bra. De har bra mineraler i flytande form också av samma märke.

http://skanstullshalsokost.se/vitamin-mineral/2821-mineralife-magnesium-olja-spray-240-ml-891663002391.html

Men nu kommer en riktigt konstig fråga då.. Sprayen verkar funka väldigt lokalt. På benen kliar det så jag blir galen men på ryggen bara lite. Kan det ändå hänga ihop med brist tror ni? Är helt galet att jag inte har ont i ryggen idag. Har ätit magnesium länge utan att det hjälpt mig med ryggen men oljan funkar direkt. Får nog fortsätta med tillskott ändå pga myrkryp i benen dock