mamma mu Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 En släkting till mig är njurtransplanterad för 2:a gången och hon är nu 30 år. Hon är överviktig och har problem med högt blodtryck. Har fått traditionella råd för att gå ned i vikt: ät magert och rör på dig. Så tittar hon på mig som är över 45, äter gott och är mätt, gått ned 12 kg i vikt och inte rör sig mer än hon behöver . Kan man som njurtransplanterad äta enligt LCHF eller är det något som hindrar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Det är säkert bra mot många av hennes problem. Det enda man bör fundera på är om det möjligen kan påverka hennes immundämpande anti-avstötningsmediciner så att doseringen behöver justeras. Jag har inte hört talas om det, men bäst hon frågar sin njurläkare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts