hildahuggorm Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Är det verkligen ok med denna...supersöt o go, vilket gör mig misstänksam, Sockeralkoholer har dragits av, är det verkligen ok? Handla med rabatt 139.00 kr Medlemspris: 135 kr Lägg i varukorg En god müsliblandning för dig som äter LCHF. Innehåller bland annat nötter, kärnor och kokoschips vilket håller dig mätt länge. Endast 5 g kolhydrater per 100 g! Näringsinnehåll per 100 g: Energi 565 kcal / 2361 kJ Protein 12 g Kolhydrater 15 g -varav sockerarter 0,4 g -varav sockeralkoholer 10 g (erythritol- PÅVERKAR EJ BLODSOCKRET.) Fett 48 g -varav mättade fettsyror 17 g fiber 12 gIngredienser: Solrosfrön, kokoschips, pumpakärnor, erythritol (E968), kallpressad kokosolja, hasselnötter, paranötter, pecannötter, kanel och äkta vaniljpulver. Kan innehålla spår av mandel. Då vi endast använder naturliga ingredienser kan det förekomma skalbitar i vår produkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Bortsett från att jag inte kan begripa varför det måste vara söt smak verkar innehållet OK. Gör den själv så slipper du björksockret 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Jag brukar göra den här müslin till familjen. Alla tycker den är jättegod och det luktar nybakade bullar i huset när den är i ugnen. Ursprungsidén kommer från bloggen 56kilo. Lyxmüsli – Granola 2 dl hackade mandlar + några hela 2 dl hackade hasselnötter + några hela 1 dl solroskärnor 1 dl pumpakärnor 1 dl riven kokos 1 dl kokosskivor ½ dl hela linfrön ev. 1 tsk ekologiskt vaniljpulver 1 msk mald kanel 1 msk mald kardemumma 3 – 4 msk ekologisk kokosolja (som fått smälta till flytande konsistens), funkar också med smaklös rapsolja ev. 1 – 3 msk flytande honung Blanda ihop allt och fördela på en plåt med bakplåtspapper. Rosta allt på 150 grader i 30 minuter. Ta ut plåten var tionde minut och rör om. Låt svalna på plåten. Förvara i tät burk. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hildahuggorm Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Bortsett från att jag inte kan begripa varför det måste vara söt smak verkar innehållet OK. Gör den själv så slipper du björksockret Tack, det får jag göra då 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hildahuggorm Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Jag brukar göra den här müslin till familjen. Alla tycker den är jättegod och det luktar nybakade bullar i huset när den är i ugnen. Ursprungsidén kommer från bloggen 56kilo. Lyxmüsli – Granola 2 dl hackade mandlar + några hela 2 dl hackade hasselnötter + några hela 1 dl solroskärnor 1 dl pumpakärnor 1 dl riven kokos 1 dl kokosskivor ½ dl hela linfrön ev. 1 tsk ekologiskt vaniljpulver 1 msk mald kanel 1 msk mald kardemumma 3 – 4 msk ekologisk kokosolja (som fått smälta till flytande konsistens), funkar också med smaklös rapsolja ev. 1 – 3 msk flytande honung Blanda ihop allt och fördela på en plåt med bakplåtspapper. Rosta allt på 150 grader i 30 minuter. Ta ut plåten var tionde minut och rör om. Låt svalna på plåten. Förvara i tät burk. Ska absolut göra denna Tack! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Tio procent erythritol låter som fruktansvärt sött. De skulle kanske borda tillverka samma musli men med bara en fjärdedel så mycket sötning... Förmodligen ofarligt, men jag skulle inte köpa den. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts