rapidloket Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Hej Genomgick för 9 år sedan en njurtransplantation med mycket gott resultat. Fick dock diabetes efter transplantationen och har under årens lopp ökat i vikt tills jag i somras bestämde mig för LCHF-kost i samråd med min njurläkare. Har nu gått ner 8 kg och det har gjort mig gott. Utmärkt långsocker och minskat insulinbehov. Finns det några andra erfarenheter med njurtransplantation och LCHF-kost. Viktnedgången går ju inte speciellt snabbt men medicinlistan är ju också lång vilket kanske kan inverka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Nej jag vet inte mycket om njurtransplanterade och LCHF. Din läkare bör förstås vara extra noga så att det inte mot förmodan påverkar doseringen av din immundämpande medicin. Att få bra blodsocker lär vara utmärkt för din nya njure, hur som helst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts