Elja Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Har sett en massa recept med grillad avokado. Men vad händer med fettet vid upphettning? Det verkar som att man ska grilla halvor i 2-3 minuter på hög värme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Det innehåller ju så mycket vatten, när det dunstar kyler det ju. Ska ju inte bli bränd - men jag tycker inte det låter gott alls! Lockar mig inte att prova... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elja Posted April 23, 2015 Author Share Posted April 23, 2015 Njae, jag vet inte, känner mig inte heller så jättelockad. Det sägs att det ska ta fram alla smaker... Egentligen funderar jag mest för att jag ville ha något alternativ till bananplättar till mina ungar. Testade att göra avokadoplättar istället. Tog en avokado och mixade med två ägg. Lite mycket äggsmak enligt mig, men min 10-månaders satte i sig i rasande fart. Vad sju-åringen säger återstår att se... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Större delen av fettet i en avokado är mättat eller enkelomättat, och dessa skadas inte så lätt vid uppvärmning, så jag tycker gott man kan grilla avokado. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Jag undrar medt hur konsistensen blir o på vilket sätt blir den grillad? Skalet blir väl grillat men resten blir sörja? Men man ska alltid testa kanske är jättegott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Tror mest att det är en kul grej och en variation? Dvs den blir lite bränd på utsidan.. gärna lite snygga grillränder som på krogen. Lika med grillad paprika.. det tillför inte direkt något men man kan få sådant på resturanger.. det funkar som ätbart pynt på tallriken. Och det är väl med den grillade avocadon som med den grillade paprikan.. det smakar som regel inte illa iallafall. Kommer man utomlands så får man ofta inte så mycket potatis och brunsås, de har fler strängar på lyran. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts