Cleppa Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Hej igen alla ( ni är fantastiska...) Jag lagar all mat från grunden. Är verkligen verkligen ingen mästerkock men ungarna äter det mesta jag serverar och jag gör dessutom nästan alltid tillräckligt mycket för att ta med till jobbet dagen efter men jag får inte till det här med sallader och gröna blad osv. Lite blomkål eller broccolli mellan varven och många slängda påsar med spenat osv. Jag vill äta mer grönt men får inte till det... Enkla tips på hur? Tackar på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Spenat är gott till fisk, framför allt lax. Stekt i mycket smör eller gräddstuvad. Bara lite salt och vitpeppar på. Grillad paprika är en grönsaksfavorit här hemma. Framför allt röd och gul smakar mums, oavsett om den gröna nu skulle vara ännu nyttigare... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Skär i mindre bitar, ner i en form, på med lite kryddor och en ladda smörklickar. In i ugnen 175 grader i typ 30-45 min. Enkelt o gott 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Min favo är Rucola.. och jag lägger en näve direkt på tallriken! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 LCHF-recept: Cole slaw http://lchf-recept.se/cole-slaw/ Birgitta Höglund, Kostrådgivarna: Laxsallad med färsk spenat och avocado http://www.kostradgivarna.se/2013/06/lyxig-laxsallad-lchf-paleo/ Spenat och avocado passar till äggrätter, lax, räkor, böckling, makrill 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts