Maxillia Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Hej! Jag undrar om någon här vet om det finns något prov man kan ta via sin vårdcentral för att få koll på sina fettsyror / kvoten mellan omega-3 och omega-6? Sett att det finns dyra tester att köpa via nätet, men jag undrar alltså över om jag vid morgondagens läkarbesök kan beställa något prov där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Knappast på vårdcentralen utan du blir nog tvungen att ta det via nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Man kan väl också på sätt och vis kontrollera det genom vad man äter. Dra ner omega-6 och upp omega-3, men inte för mycket av någon av dem, så borde det bli rätt över tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maxillia Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Dragit ner och upp har jag gjort för x år sedan, men är ändå nyfiken på vad jag har för kvot =) Men okej, då får man fortsätta leva i blindo då =) Är inte tillräckligt nyfiken på att få veta så att jag betalar 1000:- för det... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts