Jump to content

Motreaktioner? "Sluta rata kolhydrater" och "Cancerläkare: Så farligt är det att äta bacon"

-Lenny-

Recommended Posts

Till artikel 2, kan tilläggas att Cancerläkaren ifråga också är vegan. ;)

Reagerade på att det inte nämndes i artikeln, då Stenholz är en väldigt aktiv veganförespråkare och grundare av Läkare för Framtiden. Jämför att Andreas Eenfeldt eller Annika Dahlqvist skulle uttala sig som experter angående kostens betydelse för hälsan och journalisten inte skulle påpeka att de förespråkar LCHF.

Knappast troligt, man undrar om det är medvetet eller bara okunnigt att det inte nämndes om Stenholz?

• Like 4

Men visst har veganen rätt i att de flesta bacon bör intas med måtta? Det är sällan bacon är rökt, det har nån artificiell röksmak tillsatt och ja, det innehåller allsköns krafs men att jämställa det med en glad gris, det borde det vara skottpengar på! :angry:

Mai-Lis får gärna fortsätta äta sin pasta. Hon har gjort det i många år och lever än... ;)

Och eftersom artiklarna står i expressen så väljer jag att strunta helt i dem för då jag någon gång vet nåt om nåt, så kan jag konstatera att kvällspressen har noll koll! <_<

• Like 7

Tyvärr finns det ju sällan nåt kommentarsfält numera i artiklar från expressen men man kan ju påpeka faktafel och anmäla artikeln som "kränkande eller felaktig" på ett par länkar längst ner

Hoppas nån här har tid och lust att göra det ;)

• Like 1

• 3 months later...

Jag håller helt med David om att den nyttiga maten borde vara billig och den onyttiga "straffas" med ett högre pris. Jag kan även tänka mig en märkning med trafikljus på förpackningarna.

Tänk er själva att kunna handla sina animalier, fett och grönsaker till en rimlig kostnad och dessutom få dem märkta med ett grönt ljus. Pastapaketen får rött ljus och gör ett rejält hål i plånboken om någon skulle slå till på ett sådant.

Läsk och godis skulle folk få spara länge för att ha råd med.

Men hur skulle det då gå med arbetstillfällena inom sjukvården?

Alltid är det något...

• Like 1

Bacon har ett oförtjänt dåligt rykte.. dvs riktigt bacon!

Matt Lalonde tar upp det här!

Ett litet citat.. "Wrap everything in bacon"!

Nu är altså bacon inte det nyttigaste man kan äta.. utan man bör äta en komplett diet.. och riktigt bacon kan då ingå.. som en källa till näring!

Man lär hur som helst inte orka äta hur mycket bacon som helst!

• Like 1