fetmakampen Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag har i många år ätit medicin för min psoriasisartrit. Min lever har tagit skada så nu tar jag bara humira sprutor. Blir levern bättre av LCHF? Min läkare tror inte på detta men jag ska testa. Vad tror du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Det beror på varför levern är dålig. Finns inslag av fettlever så kan LCHF hjälpa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 På vad sätt är din lever dålig/skadad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Att inte äta för mycket protein samt hålla nere på intaget av fruktos och alkohol tror jag skulle gagna dig. Vilket i teorin borde betyda att LCHF i alla fall inte påverkar negativt. Dock har jag ingen direkt kunskap inom ämnet och vet inte om bristen på glukos kan stressa levern etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Modesty Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Jag har sett silymarin/silibinin rekommenderat för att förebygga/förbättra dålig lever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts