Peter B Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Vi har skapat ett nytt underforum för Provsvar. Här skriver vi om tester som vi tagit på vårdcentral, Werlabs, hemma, etc. Det kan vara om Kolesterol, Triglycerider, Glukos, TSH, B-erytrocyter o s v. Vi flyttar hit några trådar från andra platser. Hoppas att ingen TS blir irriterad över detta. Meddela oss om ni inte gillar flytten...så flyttar vi tillbaka tråden. Om några månader gör vi en utvärdering om underforumet ska vara kvar. Om underforumet skulle läggas ner kommer givetvis alla existerande trådar att flyttas till andra platser. Edit: "Puffar" för vårt nya underforum så att fler kan notera att det skapats. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Ska ta nya prover på torsdag så då får ni siffror att bita i 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 5, 2015 Author Share Posted May 5, 2015 Ska ta nya prover på torsdag så då får ni siffror att bita i Äntligen! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Tar nya prover på måndag - då lägger jag in både de gamla och nya provsvaren här. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berndt Holmström Posted May 6, 2018 Share Posted May 6, 2018 Sorry - satte detta först under "Övrigt" före jag hittade denna tråd där den passar bättre. Eftersom jag i ett tiotal år har kämpat med vikt & diabeteshot är LCHF välbekant för mig. Oftast ramlar jag av kälken när det gott bra 6-8 månader och jag slappnar av... I sept 2017 ville min doktor påstå att jag är diabetiker (två mätningar på 7,1-7,2) men jag lovade återkomma våren 2018. Veckan efter detta började jag strikt LCHF och har nu tappat c 12 kg. Detta som bakgrund. Nu var det tid för mitt utlovade fortsatta besök & labb. På morgonen visade min *Freestyle Precision Neo mätare 5,5 för sockret. C 1,5 + 2 timmar senare togs det officiella blodprovet på labbet. Allt var bra - förutom mitt sockervärde hade också alla mina andra värden såsom kolesterol, lever etc gått ned. MEN blodprovet visade 6,5 för sockret och inte det finfina resultat på 5,5 som jag väntade mig. Jag har kört med periodisk fasta så jag hade inte ätit sen kl 20 föregående kväll och hemma tog jag provet c kl 8-8.30 och labbet var antingen kl 10 eller 11 jag kommer inte exakt ihåg. Mat och mediciner mm tog jag först efter labbprovet. Kommer nån på en plausibel förklaring till att de två mätningarna inom några timmar från varandra skiljde sig så här mycket? Skulle vara bra i framtiden att veta hur mycket man kan lita på sin Freestyle, jag har trott att den är använd av "rilktiga" diabetiker och viktig i sockerkontrollen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts