Jump to content

Alzheimers - diabetes typ 3 ?

Peter B
 Share

Recommended Posts

Så otroligt intressent. När min mamma fick sin Alzheimerdiagnos så sade läkaren, att min mamma hade  för höga kolesterolvärden. Så det måste hon medicinera mot. Dessutom så har du Alzheimers.....Det är 12 år sedan. Jag är osäker på om de ens tog mammas blodsockervärden.  Det är möjligt att hon var diabetes typ 2, även om hon var normalviktig.

• Like 2

Jag fattar det som man inte mätte "placket" utan nivån av amyloid-beta i interstitial fluid (ISF Aβ) och den steg ju omedelbart med förhöjt glukosvärde och hos äldre möss som hade utvecklat en del "plack" där steg den ännu mer.

Hoppas att jag fattat rätt.  ;) 

De gör en massa "fuffens" med de stackars mössen vid sån här "grundforskning" så lite försiktig ska man nog vara att dra alltför långtgående slutsatser...men nog skulle man kunna satsa en liten peng på att lågkolhydratkost som inte är insulinhöjande är bra för att förbättra sina chanser att inte utveckla Alzheimers.

• Like 2

• 2 years later...

"Several studies have shown that autophagy deficits occurred in early stage of Alzheimer's disease (AD). "

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27260250

"Research into the therapeutic potential of KB and ketosis represents a promising new area of AD research."

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18625458

Två kraftfulla vapen mot alzheimers är ketos och autofagi. Bäggedera går mot max när man fastar och springer.

• Like 1

• 4 months later...