Mitsy123 Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Hej alla Har kört strikt lchf nu i 7 veckor. Mår kanon frånsett att jag får mer och mer kramper i benen på nätterna. Sömnen börjar blir lite väl påverkad nu Jag äter magneciumtabletter och försöker även komma i håg Anna Halléns supersalt. Jag dricker mycket bubbelvatten, typ Loka och Ramlösa. Nu har jag hört olika budskap kring detta med vatten; dricka mycket, inte dricka så mycket så det späder ut tillskotten. Inte dricka bubbelvatten. Nån som har facit?? Och är det skillnad på olika magnesiumtabletter??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturist Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Ja, det är skillnad på olika magnesiumtillskott. Anna Hallén listar dom här: http://www.annahallen.se/ar-alla-magnesiumpreparat-bra 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefpahl Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Hej alla Har kört strikt lchf nu i 7 veckor. Mår kanon frånsett att jag får mer och mer kramper i benen på nätterna. Sömnen börjar blir lite väl påverkad nu Jag äter magneciumtabletter och försöker även komma i håg Anna Halléns supersalt. Jag dricker mycket bubbelvatten, typ Loka och Ramlösa. Nu har jag hört olika budskap kring detta med vatten; dricka mycket, inte dricka så mycket så det späder ut tillskotten. Inte dricka bubbelvatten. Nån som har facit?? Och är det skillnad på olika magnesiumtabletter??? Drick när du är törstig. Ät nötter, fröer och grönsaker så får du i dig magnesium den naturliga vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lollo Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Har du kramper kan det innebära att du äter för mycket mejeriprodukter. Kalcium och magnesium är varandras antagonister. Istället för kosttillskott föreslår jag att du äter färre mejeriprodukter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerkers Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Jag får också kramper ibland, äter också magnesium Purepharma M3, men det händer ändå ibland och det gör ont, riktigt ont, detta händer alltid på natten, då går jag upp och tar en msk vanligt salt, det är inte gott (skitäckligt faktiskt )men kramperna ger sig ganska snabbt. Man kan ju få lite panik det gör så ont. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitsy123 Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 När, jag äter inte mejerier! Har du kramper kan det innebära att du äter för mycket mejeriprodukter. Kalcium och magnesium är varandras antagonister. Istället för kosttillskott föreslår jag att du äter färre mejeriprodukter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitsy123 Posted May 13, 2015 Author Share Posted May 13, 2015 Nä, jag äter inte mejerier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted May 13, 2015 Share Posted May 13, 2015 Salt vatten magnesium kalium Avocados mandlar grönkål spenat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUAL Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Jag har också haft perioder då jag får kramp. Tyvärr har jag ännu inte lyckats lista ut vad som gör skillnaden att jag ibland får och ibland inte. Numera har jag en tub magnesiumgel vid sängen så att jag kan smörja in mig när kramperna kommer. Tycker det har hjälp då det händer. Eftersom mina senaste provsvar dessutom visar att jag ligger under ref.värden när det gäller magnesium ser jag till att dagligen ta tillskott även oralt. För tillfället experimenterar jag även med resistent stärkelse (läs potatismjöl) eftersom jag läst att det skulle hjälpa magnesiumupptaget i tarmen. Har inte haft kramp sedan jag började med RS men det är svårt att säga vad som egentligen har hjälpt eftersom jag infört flera saker samtidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Sundström Posted May 14, 2015 Share Posted May 14, 2015 Jag verkar få mer kramper då dagarna mest varit stilla sittande. Igår gjorde jag tex ingenting och i morse hade jag krampanfall i baksida lår och vader. Dagen innan grävde jag i jorden flera timmar, städade och var mer allmänt aktiv - och sussade gott. Fast igår glömde jag ta magnesium och tog en extra dos grädde (Hemma gjord glass av grädde och blåbär). Tar mejeriprodukter varje dag, äter nötter varje dag. En jävla röra som inte går att använda till något inom "forskning" alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melker Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Efter gårdagens löpning åkte jag för första gången på 25 år dit på ordentlig kramp. Körde lugnt 1,5 km till spåret och tryckte sedan 5km i 4:15 tempo vilket är nära tröskelfart för mig på kuperat spår. Satte mig på en sten och hämtade andan och sedan small det i båda vaderna. Kramp De Luxe, musklerna såg ut som magen på de olyckliga i Alienfilmerna. Stapplade mig hem som Quasimodo och efter en snabb dusch tryckte jag i mig vätskeersättning, buljong, mandel och ankrade upp i 12 timmar. Fortfarande öm men inga krampkänningar idag. Efter lite googlande kom jag fram till att det mest troliga är magnesiumbrist. Kvällen innan hade jag brutal "restless legs" och magnesiumbristen kommer lättare av stress, träning, mycket kaffe och för lite nötter, grönkål mm. Check på allt för mig. Magnesiumtillskott visade sig vara en djungel och därför safade jag med mandel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts