Popular Post Niclas-E Posted May 15, 2015 Popular Post Share Posted May 15, 2015 Jag står i duschen, efter att ha varit ute och sprungit och avnjutit en tallrik Turkisk yoghurt med nötter och frön nersköljt med en kopp fettkaffe, när insikten slår mig som en blixt från klar himmel. Så här kan vi inte äta!!! Jag har spungit i en timme, innan frukost, vilket är rent galet eftersom frukosten är dagens viktigaste mål. Jag måste fylla på mina glykogendepåer innan jag får för mig att göra något ansträngande! Om många människor håller sig mätta länge genom att gå på fettdrift, är ju risken stor att försäljningen av bröd, flingor och juicer kommer att minska. Skulle det sen innebära att folk skippade mellanmålen och började äta oprocessad mat hade det kunnat innebära en katastrof för livsmedelsbranscen. Vad som riskerar att hända med läkemedelsbranschen vågar jag knappt tänka på. Mindre problem med diabetes och kolesterol... HUA! Kanske hade även klädbranschen dragits med i fallet. Tänk om jag inte behöver en ny garderob för att midjemåttet ändrar sig med jämna mellanrum. VI MÅSTE HÅLLA IGÅNG KONSUMPTIONEN, ANNARS GÅR SVERIGE UNDER! Tänk bara på stackarna på Riksbanken, som sliter med att försöka få upp inflationen. Nä, det är nog dags att hoppa på lågfett-spåret igen. Så bra som jag mår nu är ju rent oansvarigt att må. 12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trollmormor Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Ja, hur vågar du fortsätta? Har du ingen skam i kroppen? Läkemedelsindustrin som drar in så mycket pengar och ger så många arbetstillfällen. Sen glömde du alla sockerproducenter. Det kommer att bli massarbetslöshet i hela världen. Att man blir så egoistisk att man tänker på sin egen hälsa först och främst. Men det måste ju bero på frånvaron av kolhydrater till hjärnan. Eller? :D Och till på köpet vågar du må bra 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Jag skäms ? Å till på köpet skiner solen idag. Det är ingen måtta på allt elände. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Zepp Posted May 15, 2015 Popular Post Share Posted May 15, 2015 Bara så du vet, dina pensionsbesparingar är till stora delar investerade i de branscher du talar om.. så om du envisas med att må bra och vill ha en pension att tala om så sprid inte dina kunskaper! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Kanske kan jag mildra katastrofen om jag häller rikligt med sirap på lunch-omeletten. Ingen mening med att leva ett långt hälsosamt liv, om man inte får någon pension. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 jaja...hälsoministern har redan insett faran och tänker införa fettskatt om "problemet" eskalerar. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xiro Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Bara så du vet, dina pensionsbesparingar är till stora delar investerade i de branscher du talar om.. så om du envisas med att må bra och vill ha en pension att tala om så sprid inte dina kunskaper! Haha jag tänkte precis samma! Det är därför inte ovanligt att jag diskuterar både kost och aktiesparande över en och samma kopp kaffe 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Sundström Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Men men men... jag har ju kastat all mjöl och socker! Bara att åka tillbaka köpa på nya lager och be om ursäkt. Man kanske offentligt ska be om ursäkt eller räcker det med ett mail till SLV? Inte spöstraff, hoppas jag. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Men men men... jag har ju kastat all mjöl och socker! Bara att åka tillbaka köpa på nya lager och be om ursäkt. Man kanske offentligt ska be om ursäkt eller räcker det med ett mail till SLV? Inte spöstraff, hoppas jag. Säkrast är att du börjar pensionspara,, gärna i företag som odlar/föder upp, distribuerar ekologiskt/gräsbetesmat! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted May 15, 2015 Author Share Posted May 15, 2015 Men men men... jag har ju kastat all mjöl och socker! Bara att åka tillbaka köpa på nya lager och be om ursäkt. Man kanske offentligt ska be om ursäkt eller räcker det med ett mail till SLV? Inte spöstraff, hoppas jag.Ajabaja, ut och handla med dig!Ta en tagelskjorta också, när du ändå är i farten. Tänk på konsumtionen du avfälling! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Ja. dä ä lite "få å inte ville eller ville å inte få, vecke ä värst? " över det hela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts