tomha Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Av någon konstig anledning kan jag pöltsligt inte komma på något jag kan ta med till jobbet och äta som lunch. Snälla hjälp mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamtlandstjej Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Av någon konstig anledning kan jag pöltsligt inte komma på något jag kan ta med till jobbet och äta som lunch. Snälla hjälp mig. Omelett fyllde med tonfisk/makrill och ost. Snabblagat och gott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Blomkålssoppa med kokt ägg. Kanske krångligt att ta med men det är jag sjukt sugen på just nu! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apfaktor Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Ska du ta med soppa och vill ha den i lyxförpackning så är ju tupperwear ett alternativ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Paj är kanon att ta med 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Kyckling, vitlökssmör och råkost. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robrad Posted May 17, 2015 Share Posted May 17, 2015 Fasta. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cewe68 Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Laxfile och något tillbehör som broccoli/blomkål/avocado mm samt smör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Tre runda: ägg, avokado och mozzarella. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 kött, smör, grönsaker fisk, ägg, grönsaker omeletter av olika slag eller så kan du laga till något, kika gärna in på min blogg Ekofilosophie för inspiration och goda recept Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apfaktor Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Turkisk Youghurt samt bär (hallon, blåbär) och kanske en banan. Jag brukar stå mig motsvarande 1,5 nattpass (15 timmar) på detta =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Middagsrester? Eller kan du inte värma i micron? Eller finns det andra hinder som göra att det är svårt att komma på något som passar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linnzy Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Jag brukade svänga ihop korvgryta lite titt som tätt när jag jobbade. Eller en köttbit (köttbullar,biffar eller nåt annat ) och Broccolimos alt. Blomkålsmos eller bara kokt blomkål/broccoli. Grutor är enkelt och man kan göra mycket och frysa in tex göra för hela veckan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Stora matiga sallader (såna kan ju varieras i det oändliga) eller som Robrad föreslår - fasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts