Pajjen Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 För en tid sedan fick jag råden av en kostrådgivare att undvika alla spannmål och alla mjölkprodukter då min kropp inte kan bryta ner vissa saker i dessa. Kostrådgivaren kunde också se på min kroppsbyggnad att det berodde på det här. Jag såg snabbt resultat både på vågen men också på hur jag mådde. Blev mycket piggare och slapp huvudvärk titt som tätt. Efter ca 6 veckor fick jag dock lägga till kesella, fetaost och keso till mina måltider. Men dessa innehåller ju mjölk?! Hur hänger detta ihop tror du? Jag har nu hamnat i någon form av idétorka vad gäller matlagning vilket gör att jag ibland "fuskar", och jag har då funderat på börja äta enligt LCHF för att ha tillgång till massor med spännande recept. Men så funderar jag på det här med mjölk. Det är mycket grädde och cremefraiche i de flesta recepten.... Jag känner mig lite villrådig helt enkelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Du säger att enligt kostrådgivaren är det vissa saker i mjölk som du inte kan bryta ned. Vet du vilka saker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajjen Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Du säger att enligt kostrådgivaren är det vissa saker i mjölk som du inte kan bryta ned. Vet du vilka saker? Jag minns inte exakt vad det var - han pratade någon om enzymer (?) Saken är den att jag mår inte dåligt som i dåligt, dåligt. Jag får inte ont i magen osv när jag äter eller dricker något med mjölk. Men jag blir väldigt slö, får "matkoma" och huvudvärk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Som jag fattat det så ÄR det skillnad på mjölk och dom andra mejeriprodukterna..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts