Jump to content

Någon mer som såg vetenskapens värld igår?

Jäderås

Recommended Posts

Såg fram mot programmet då beskrivningen utlovade nytänk ("Sanningen med kalorier, hur meningsfullt är det att räkna kalorier?") Visserligen dödar de någon träningsmyt men sista delen om tipsen hur man kan skära ner på kalorierna i maten kändes väääldigt förlegat....spä ut soppan med vatten så känns de mer och blir mer mättande?! Hallå???

http://www.svtplay.se/video/2940719/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-avsnitt-17

Vad säger ni andra som såg avsnittet?

• Like 6

Jag hade ju i min vildaste fantasi, i mina förhoppningar, och då klart och tydligt i mina naiva önskningar trott att de nu skulle såga kolhydraterna vid fotknölarna och höja fettet till skyarna :P

Ja ja, där bedrog jag mig allt, och önskade efter programmet att jag hade gjort något vettigare under den timmen, putsat ett fönster eller två . . . :o

Maken frågade om vi skulle se det eftersom han vet att jag är så kostintresserad men jag svarade att jag inte orkade hetsa upp mej just då... jag antog att det var samma skit som vanligt och då kan jag ta play när jag orkar med bullshit

• Like 4

stoscha, du kan säkert hitta bättre saker att göra i 1 timme än att se det programmet. För som Dr Phil ungefär säjer ibland, det blir en timme av ditt liv som du aldrig får tillbaka  :wacko: . Pilla i naveln och filosofera över livet är bättre sätt att tillbringa 1 timme om du får nån över  :P

• Like 5

Varning för altanbyggen!

Det tenderar till att gå åt väl mycket öl, dels under bygget, (vätskepaus) dels när altanen är fördigbyggd, (grillfest)!

Då är det bättre att putsa fönster.. för då ser man bättre ut efteråt!  :wacko:

• Like 5

Varning för altanbyggen!

Det tenderar till att gå åt väl mycket öl, dels under bygget, (vätskepaus) dels när altanen är fördigbyggd, (grillfest)!

Då är det bättre att putsa fönster.. för då ser man bättre ut efteråt!  :wacko:

Precis, en altan tenderar till att spoliera ens hälsosamma leverne . . . som sena kvällar i solnedgången :o

Då är det bättre att sitta inomhus och titta på solnedgången, genom kristallklara fönster, och eftertänksamt tugga på en fläsksvål :P

• Like 4

Eftertänksamt? Och sen "tugga på en fläsksvål"!?!

Ni kanske slår på stort så där runt midsommar och har fönstret på glänt? Eller skulle det bli för vidlyftigt på gränsen till hysteriskt?

Man får passa sig för myggen här uppe i norrland vet du, så fönstret på glänt kan i värsta fall vara på gränsen till vidlyftigt ;)  :P

• Like 4

Har två altaner.. en på framsidan och en på baksidan!

Alla andra har altan runt hela huset så jag kör en minimalistisk stil!  :huh:

Det var inte jobbigt alls, för jag anlitade professionell arbetskraft.. och fick ROT-avdrag!

Vätskepauserna som jag gick miste om kommer jag att ta igen i sommar och rotpengarna investerar jag i revbensspjäll att lägga på grillen! :P

• Like 2

Har två altaner.. en på framsidan och en på baksidan!

Alla andra har altan runt hela huset så jag kör en minimalistisk stil!  :huh:

Det var inte jobbigt alls, för jag anlitade professionell arbetskraft.. och fick ROT-avdrag!

Vätskepauserna som jag gick miste om kommer jag att ta igen i sommar och rotpengarna investerar jag i revbensspjäll att lägga på grillen! :P

Grymt många vätskepauser jag kunde tagit om jag nöjt mig med en solstol direkt på backen. Bara en 70*70 per meter ger ju ett glas vin! Billigt vin, men jag säger som min moder "jag bryr mig inte om smaken jag är bara ute efter yrseln".  :blink:

• Like 2

Fördelen med hyresrätt; man behöver inte bygga altaner och riskera ölpauser; inte heller bekymra sig om ROT-avdrag och sådant. Man kan I lugn och ro sitta på sin lilla balkong, strunta I de oputsade fönstren, strunta I grillen för det är ändå förbjudet...dricka vin kan jag göra, njuta av solen, kolla på folk som går forbi.

Och nej, jag såg inte programmet, men det var uppenbarligen bara bra att jag inte slösade tid på det.

• Like 6