Jump to content

PMS


Humlan
 Share

Recommended Posts

Jag undrar varför behovet av kolhydrater ökar vid mens? Jag har sött mig exemplariskt hela månaden, inte haft något sötsug eller sug efter snabba kolhydrater. Men när meneden närmar sig kommer suget. Det är mycket mer hanterat än innan lchf men finns där ändå. Är det något kroppen behöver, skall jag lyssna på signalerna och välja något som är minst dåligt? Jag ökar konsumtionen av choklad vid period till exempel, väl vald mörk kvalitetschoklad men om jag överdriver en aningen så känns det som att kroppen skriker efter macka, kex knäcke eller dylikt! Vad är bra att ersätta med istället?

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte varför kroppen reagerar så. Om du klarar, så stå emot, öka på med fett istället. Efter ett år drygt på relativt strikt lchf tycker jag att det värsta har gett med sig. Tycker även att träning hjälper mot PMS.

Link to comment
Share on other sites

Jag märkte klar skillnad snabbt med lchf, men vore intressant att få lite medicinsk info. Till exempel när man är gravid och får cravings så inbillar jag mig att det är kroppen/bäbisen som behöver det näringsämnet. Om det kan vara liknande.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...