Jump to content

När slutar vikten att gå ner.

Recommended Posts

Hej. Gör nu mitt andra inlägg i form av en frågeställning. Min viktnedgång håller stadigt på att gå ner. Idag var jag stod vågen på 51,9. Jag började efter trettonhelgen då 60,2 kg, med lite GI-tänk men gick över till LCHF, Sen mars även periodisk fasta 16:8 varje dag. Hoppar över frukost och gör så fortfarande. Det har varit en löljigt enkel metod. Kilona rasar med ca 0,5 kg i veckan. Borde det inte stanna av? Det är det jag vill få råd om. Hur skulle ni råda att jag fortsätter. Min längd är 160 cm.

Hade tänkt en målvikt på 54 kg men den är nu passerad. 

Min första måltid kan vara yoghurt 3%, ibland  turkisk,  med nötter blåbär, ägg lite majonäs, flera skivor ost. Jättegott och det är inga små portioner. Sen kanske det bara blir ett mål till framåt kl 19. Då kan det vara som en vanlig middag men ingen potatis eller pasta eller ris. Även här jag äter rejäla portioner.

Jag har ätit annat när det varit nån bjudning eller om jag själv haft gäster,tom nån dessert då.

Men hur går jag vidare nu. Ska jag tex köra periodisk fasta bara några ggr i veckan. Ska jag lägga till mer kolhydtarer. Jag har haft en förställning om att vikten ska stabilisera sig och inte fortsätta nedåt.

Jag vill verkligen hålla vikten och inte lägga på mej de extrakilona jag hade förut.

Min seghet på morgonen kvarstår trots god sömn på 6-7 timmar. Känner mej trög.  Önskar känna mej mer energifylld. 

Trots denna seghet brukar jag några gånger i vecka gå en promenad på nån timma och då är jag pigg när jag kommer hem.

Lång och lite rörigt inlägg. /Ingegerd

Det brukar plana ut nånstans vid normalvikt eller egentligen där kroppen helt enkelt tycker att du ska vara för att må bra :rolleyes:

Känner du att det börjar krypa ner för lågt kan du motverka det genom att käka lite mer mejerier grönsaker eller frukt ^_^

• Like 6

• 3 months later...

Jag har funderat på lite samma saker så jag lånar din tråd lite. Jag har nu tappat 35 kilo och har minst 10 kvar till "Målvikt" eller vad man nu ska kalla det. Jag har alltid haft lätt för att både gå upp och ner i vikt, men nu vill jag en gång för alla hålla vikten när jag väl är i hamn, så att säga. Hur ve man hur mycket man ska äta egentligen? JAg tänker fortsätta äta LCHF eftersom jag mår otroligt bra av att äta så som jag gör nu, men tänker att om man äter för mycket eller rör sig för lite så kommer man ju att lägga på sig igen, och det vill jag verkligen inte.

Hej. Gör nu mitt andra inlägg i form av en frågeställning. Min viktnedgång håller stadigt på att gå ner. Idag var jag stod vågen på 51,9. Jag började efter trettonhelgen då 60,2 kg, med lite GI-tänk men gick över till LCHF, Sen mars även periodisk fasta 16:8 varje dag. Hoppar över frukost och gör så fortfarande. Det har varit en löljigt enkel metod. Kilona rasar med ca 0,5 kg i veckan. Borde det inte stanna av? Det är det jag vill få råd om. Hur skulle ni råda att jag fortsätter. Min längd är 160 cm.

Hade tänkt en målvikt på 54 kg men den är nu passerad.

Min första måltid kan vara yoghurt 3%, ibland turkisk, med nötter blåbär, ägg lite majonäs, flera skivor ost. Jättegott och det är inga små portioner. Sen kanske det bara blir ett mål till framåt kl 19. Då kan det vara som en vanlig middag men ingen potatis eller pasta eller ris. Även här jag äter rejäla portioner.

Jag har ätit annat när det varit nån bjudning eller om jag själv haft gäster,tom nån dessert då.

Men hur går jag vidare nu. Ska jag tex köra periodisk fasta bara några ggr i veckan. Ska jag lägga till mer kolhydtarer. Jag har haft en förställning om att vikten ska stabilisera sig och inte fortsätta nedåt.

Jag vill verkligen hålla vikten och inte lägga på mej de extrakilona jag hade förut.

Min seghet på morgonen kvarstår trots god sömn på 6-7 timmar. Känner mej trög. Önskar känna mej mer energifylld.

Trots denna seghet brukar jag några gånger i vecka gå en promenad på nån timma och då är jag pigg när jag kommer hem.

Lång och lite rörigt inlägg. /Ingegerd

Naturligt sömnbehov för en vuxen ligger på 7-9,5 timmar per natt. Kanske sover du för lite helt enkelt?

Själv behöver jag 8-9 timmar, klarar mig på 7 och mår fysiskt dåligt om jag får mindre än 6 timmar. (Gissa hur kul jag tyckte det var att vara småbarnsmorsa haha [emoji13] )