Michaela Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Hur mycket vattenvikt är det rimligt att hålla och sedermera göra av med? Jag har på runt tre veckor gått ner 4 kilo. Det första kilot var när mensen kom, då rök 1 kilo direkt över natten. Sedan två kilo hyfsat snabbt, följt av platå, om man nu kan prata om det på så kort tid, följt av en dag då jag bara åt kvarg (kom upp i runt 20 gram kolhydrater då och 90 protein, dock mkt låg fetthalt). Dagen efter kvargdagen hade jag gått ner exakt 1 kilo. Hur troligt är det att det bara var vatten? Hur mycket tror ni är fett av mina 4 kilon? Det känns trist att "anstränga" (så jobbigt är det faktiskt inte) sig om man ändå bara förlorar vatten och kroppen håller fast fettet... Hur vet jag? De här veckorna har jag ätit mest protein och fett, mycket få kolhydrater, då i form av broccoli, spenat, sallad och blomkål och från kvargen. Oj, vad långt och detaljerat. Hade kanske räckt med bara första raden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Det vet man inte.. och vikten varierar något kilo från dag till dag. Man skall inte stirra sig blind på enstaka vägningar utan se trenden över några månader. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Komplettera med måttband också. Jag gick inte ner ett gram men minskade 2 storlekar 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andush Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Vågen är en dålig motivationsfaktor för alla former av kroppsförändringar. Måttbandet är betydligt bättre. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 2-5 kilo skulle jag gissa.. Säkert är en del vatten å andra sidan kan din muskelmassa ha ökat 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts