Skymning Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Grilltider Här hemma har grillen kommit fram och för oss är det bästa maten. Grillat kött och en oljig sallad eller kryddsmör slår nästan all annan mat för oss. Nyligen insåg jag att alla de grilloljor vi har innehåller ganska mycket socker och andra konstiga ämnen. Visst, det blir kanske inte så mycket på varje köttbit, men på ett år blir det en del och vi lägger hellre de kolisarna på något roligare. Så till min fråga: Hur ser era favoritrecept på grillolja ut? Och när jag ändå håller på: Vilka är era favorittillbehör till grillmaten? Hoppas ni alla får en helt fantastiskt fet och sockerfri sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nokenok Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Grilltider Här hemma har grillen kommit fram och för oss är det bästa maten. Grillat kött och en oljig sallad eller kryddsmör slår nästan all annan mat för oss. Nyligen insåg jag att alla de grilloljor vi har innehåller ganska mycket socker. Visst, det blir kanske inte så mycket på varje köttbit, men på ett år blir det en del och vi lägger hellre de kolisarna på något roligare. Så till min fråga: Hur ser era favoritrecept på grillolja ut? Och när jag ändå håller på: Vilka är era favorittillbehör till grillmaten? Hoppas ni alla får en helt fantastiskt fet och sockerfri sommar! Recept: Ingen olja - salta, krydda och låt stå och dra i rumstemp nån timme, vänd nån gång. Grilla inte för hårt, utan lägre värme och mer tid. Tillbehör: Squashsallad, tsatziki, coleslaw, nån grillad grönsak (lök,paprika mm). Smörskivor som får smälta på det grillade, ditt förslag om kryddsmör går också bra. Rött vin. Bon Appetit 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Jag har verkligen ingen stor grillvana men har alltid grillat utan olja och aldrig förstått varför olja skulle behövas? Det blir ju så gott ändå. Grillade grönsaker till och så en god aioli till blir perfekt tycker jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekofilosophie Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Mitt nya favorittillbehör: http://ekofilosophie.com/2015/05/02/gott-till-grillat/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Gorgonsola späckad fläskfile baconlindad grillad sparris paprika och squasch min favorit. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts