Gå till innehåll

Recommended Posts

http://www.hotellorestaurang.se/2015/05/22/godisvatten/

Inte för att jag dricker detta, har faktiskt inte ens smakat men undrar om ngn vet vad det innehåller?

Varken socker eller sötningsmedel står det men vad är det då som ger den godissmaken och jag tänker att om den smakar sött ändå, triggar det inte igång insulinet?

Den florerar hos mina kompisar på fb som rekommenderar denna så jag blev ju naturligtvis nyfiken :)

Känns lite skumt m rosa skumsvamparvatten ;)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När de hade chokladvatten, vaniljglassvatten och american pievatten gjorde jag en riktig djupdykning i innehållsförteckningen för det smakade ju så sött men vattnet innehöll inga kolhydrater eller sötningsmedel....

• Gilla 2
Länk till inlägg

Utan att ha gjort någon djupdykning i vare sig Loka eller dess innehåll; kan det vara så att de har ett aromämne eller en smaksättare som smakar sött? Eftersom det inte sötningsmedel (som det finns ett antal av) eller någon form av socker eller kolhydrat så räcker de att det står aromämne på innehållsförteckningen?

Länk till inlägg

När de hade chokladvatten, vaniljglassvatten och american pievatten gjorde jag en riktig djupdykning i innehållsförteckningen för det smakade ju så sött men vattnet innehöll inga kolhydrater eller sötningsmedel....

Undrar vilka aromämnena och innehåller...hmm antagligen en massa kemiskt skit :S

• Gilla 1
Länk till inlägg

Läs Mats-Eric Nilsson "Den hemlige kocken" om du är intresserad av aromämnen. De kan vara en blandning av lite av varje och exakt vad de innehåller är en företagshemlighet. 

Ann Fernholm om sötningsmedel.  http://ettsotareblod.se/ett-experiment-med-sotningsmedel/

Jag hade den hemliga kocken men lånade ut den till ngn och nu flera flyttar och år senare minns jag inte till vem :( Ann F:s bok har jag lästmen så här långt senare minns jag inte riktigt. Får köpa eller låna igen då.

Länk till inlägg

Jag tänker att om det finns OFARLIGA aromämnen så varför inte ha det i all skitmat då eftersom det skall vara sötnigsmedel, glukossirap eller socker i allt!

Jag tror att om det smakar sött går insulinet igång.

Jag hade lite bråttom häromdagen och skulle handla på coop:s plocksalladavd.

Nu läste jag för första ggn på skyltarna och kycklingbitarna inehöll...glykossirap! Tittade på ngt annat kött minnns inte vilket...glukossirap, tom havskräfstjärtarna innehöll..ja visserligen socker då men iallafall Grrr..det blev grönsallad m avocado och fetaost Hmmm

• Gilla 1
Länk till inlägg

Jag tänker att om det finns OFARLIGA aromämnen så varför inte ha det i all skitmat då eftersom det skall vara sötnigsmedel, glukossirap eller socker i allt!

Jag tror att om det smakar sött går insulinet igång.

Jag hade lite bråttom häromdagen och skulle handla på coop:s plocksalladavd.

Nu läste jag för första ggn på skyltarna och kycklingbitarna inehöll...glykossirap! Tittade på ngt annat kött minnns inte vilket...glukossirap, tom havskräfstjärtarna innehöll..ja visserligen socker då men iallafall Grrr..det blev grönsallad m avocado och fetaost Hmmm

Det finns olika typer av aromer, de som används i Lokas godisvatten är s.k. "naturliga aromer". Wikipedias definition på naturliga aromer: "...som extraheras direkt ur bär eller frukt etc, genom exempelvis destillation". För övrigt så är det ofta diverse aromämnen i nästan all typ av skitmat ...tillsammans med socker/sötningsmedel. Ät skitmat så får du allt-i-ett ;).

• Gilla 2
Länk till inlägg