Jäderås

"Världens bästa diet" En bra dokumentär, faktiskt....

Recommended Posts

Budskapet är på rätt väg får man ändå säga....

Även om dokumentären har sina missar och logiska luckor (ignorera de första minuterna) så formas bilden ganska tydligt om vad länderna med sämst hälsa har gemensamt. Socker och processad mat. Skrämmande bilder från tandläkarklinik i Mexiko. Stackars barn säger jag bara....

"Dokumentärfilm. Vilket kand har världens bästa matvanor? Det frågar sig Jimmy och Kate som ger sig ut på en resa runt jorden för att finna världens bästa diet"

Del 1/2:

http://www.svtplay.se/video/2978926/varldens-basta-diet-avsnitt-1/varldens-basta-diet-avsnitt-1

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Skall kolla in den nu innan sänggående!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som de flesta här går omkring med skygglappar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inte sett videon, men tror jag är med på vad ni menar. Varje dag när jag ser mina små barn och tänker på vad de får att äta på dagis och i skolan, här i Sverige, får jag ont i hjärtat. Och samtidigt verkar personalen där tycka att deras mat är himla bra...   :mellow:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju inte riktigt samma även om jag håller med om att våra barn inte alltid får den mat jag skulle önska...

Största skillnaden med Mexiko var att där fick barnen läsk i sina nappflaskor till kvällen och till och med hos tandläkaren satt de (personalen) och drack läsk när de hade rast, på stolar sponsrade av Coca-Cola...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men jag är faktiskt imponerat över att de drog slutsatsen om att de kanske var bättre att äta "full english brakefast" med ägg, bacon och korv än den frukost engelsmännen åt nu :) Någon som testat den där stapelvaran/fröet som afrikanerna gjorde pannkaka av? Minns inte vad den hette nu....

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg