Ingegerd Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Har en burk D-vitamin från apoteket. Där står enheten på styrkan i microgram. Vad mostvarar 12,5 microgram i IU som anges på PURE Pharmas produkter. Det står också på Pure Pharmas burk: 0,38 kr / 1000 E men det är 2500 E i kapseln. Blir det 95 öre /kapsel? Något förvillande kan jag tycka. En sak till. Tycker det är jättesvårt att hitta här på forumet var man börjar skriva en nu tråd. Det är en slump att jag hamnade här./Ingegerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Sundström Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Wikipedia: 1 µg = 40 IE 1 IE = 0,025 µg 12,5 * 40 = 500 IE Klicka på Forum, på vänstra sidan av sidan, sen så väljer du ämne och där hamnar ditt inlägg. Blir det fel plats så kontakta en Moderator. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Näringslära känns som ett passande ställe för denna tråd - så jag flyttade den dit . 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts