Jump to content

may
 Share

Recommended Posts

Jag har snöat in lite på amerikanska podcast inom low carb och en leder till den nästa. Chris Kelly, som har podcasten och funktionsmedicinkliniken Nourish Balance Thrive, är en av dem jag har hittat. Han är också professionell mountainbike-åkare. I det här avsnittet intervjuar han Richard David Feinman, som är professor i biokemi, om hur man bäst läser en vetenskaplig artikel. Feinman kommer med bra tips om vad man ska tänka på. http://www.nourishbalancethrive.com/podcasts/nourish-balance-thrive/guide-flawed-studies-richard-feinman/

Link to comment
Share on other sites

Ju fler människor som läser och tolkar vetenskapliga studier desto bättre

 

Det är nog mycket pga att många uppfattar det som svårt att läsa dom som det är möjligt att år efter år driva myter

om kost över huvudet på folk

 

Egentligen är det inte alls svårt

Det gäller bara att våga börja sätta sig in i det

Tänk så här...

 

-Hur svårt kan det vara egentligen ...så tappar man lagom mycket av respekten ;)

 

Kejsarens nya kläder avslöjas betydligt bättre ju fler som tittar efter och vågar göra sin röst hörd :)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Boken Death by Food Pyramid av Denise Minger innehåller också information hur man läser och tolkar "vetenskapliga" och vetenskapliga studier.

 

Numera börjar jag från slutet och läser vad de skriver om sina intressekonflikter, passerar de det testet går jag vidare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...