Jump to content

may
 Share

Recommended Posts

Jag har snöat in lite på amerikanska podcast inom low carb och en leder till den nästa. Chris Kelly, som har podcasten och funktionsmedicinkliniken Nourish Balance Thrive, är en av dem jag har hittat. Han är också professionell mountainbike-åkare. I det här avsnittet intervjuar han Richard David Feinman, som är professor i biokemi, om hur man bäst läser en vetenskaplig artikel. Feinman kommer med bra tips om vad man ska tänka på. http://www.nourishbalancethrive.com/podcasts/nourish-balance-thrive/guide-flawed-studies-richard-feinman/

Ju fler människor som läser och tolkar vetenskapliga studier desto bättre

Det är nog mycket pga att många uppfattar det som svårt att läsa dom som det är möjligt att år efter år driva myter

om kost över huvudet på folk

Egentligen är det inte alls svårt

Det gäller bara att våga börja sätta sig in i det

Tänk så här...

-Hur svårt kan det vara egentligen ...så tappar man lagom mycket av respekten ;)

Kejsarens nya kläder avslöjas betydligt bättre ju fler som tittar efter och vågar göra sin röst hörd :)

• Like 4

Boken Death by Food Pyramid av Denise Minger innehåller också information hur man läser och tolkar "vetenskapliga" och vetenskapliga studier.

Numera börjar jag från slutet och läser vad de skriver om sina intressekonflikter, passerar de det testet går jag vidare.

• Like 2