Helene Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Etter at jeg la om kosten til LCHF for nesten 2 år siden, har jeg fått en øket bevissthet rundt hvor fininnstilt kroppen er. At f eks hunger og sult-følelsen i stor grad styres hormonelt var jeg tidligere ikke klar over. Ved å spise så ren mat som mulig med lite tilsatser, er jeg overbevist om at jeg gjør kroppen mer robust. Mitt spørsmål nå er om kostdoktorn har noen tanker rundt bruken av hormonelt styrt prevensjon? F eks det man på norsk kaller "hormonspiral". Spørsmålet er vidt: både med hensyn på vekt, mental ballanse og fremtidige sykdommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Hormonelt styrd prevensjon kan absolut ge biverkningar. Men hormonspiral är då ett relativt bra val då den ger främst en lokal effekt i livmodern med betydligt lägre hormondoser som når resten av kroppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helene Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Det er den informasjonene jeg har fått tidligere også . . .men med LCHF / Paleo-tankegang har jeg likevel blitt mer kritisk til informasjonen vi får. Ville du kunne anbefale hormonspiral som et bra alternativ når man ikke ønsker flere barn? Hvilke bibirkninger er realistisk å ta høyde for? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts