Jump to content

LCHF, det bästa jag gjort

Anlim

Recommended Posts

Välkommen hit vilket bra val du gjorde och vilken klok dotter.

Tack! 

Ja, hon är jättebra! Hon har föreslagit att jag ska hänga med henne på gymmet också, men dit har jag inte riktigt kommit ännu :D Jag nöjer mig med mina dagliga promenader än så länge. :)

• Like 5

Tack! 

Ja, hon är jättebra! Hon har föreslagit att jag ska hänga med henne på gymmet också, men dit har jag inte riktigt kommit ännu :D Jag nöjer mig med mina dagliga promenader än så länge. :)

Jag är 64 år och har börjat styrketräna har blivit peppad av Halva Lindas blogg.

• Like 7

Wow, vilken berättelse, Anlim!

Får nästan gåshud av att läsa om folks hälsovinster av lchf.

Själv har jag blivit av med ungefär 90 procent av den hemska migrän som styrde mitt liv förut. Känns som jag har vunnit högsta vinsten på lotteri.

Härligt att du har en så klok dotter också!

• Like 4

Va, härligt att läsa Anlim  :) ! Grattis! Styrketräning är toppen, och kul att ha gemensam aktivitet med dottern. Vem vet, kanske hänger fler av barnen på. Du kommer snart vara så lätt i kroppen att du inte kommer att kunna motstå lusten att röra på dig mer :D. Tills dess är dina dagliga promenader bra underhåll för rörelseapparaten.

• Like 1

• 2 months later...

I mitten av mars satt jag och åt middag med min äldsta dotter. 

Sex graviditeter och svårigheter i livet hade lett till en stor övervikt, vågen stod på 135 kilo och jag hade inte direkt lust med nånting. 

Hon säger till mig att "Mamma, ta inte illa upp nu, men du måste ta tag i vikten! Jag säger det inte för att vara dum, utan för att jag vill ha kvar dig i mitt liv". Så tipsade hon om kostdoktorn och samma kväll surfade jag in och läste på lite. "Ät det här, undvik det här". 

Sagt och gjort, jag körde igång. 

Första dagarna hade jag ren abstinens; huvudvärk, illamående, yrsel, kunde inte fokusera på något och vinglade runt i korridoren på jobbet. Vilken tur att det går att tugga på oliver och ädelost då!

Abstinensen försvann, och så började jag fullständigt rasa i vikt. Sedan slutet av mars till nu har jag tappat 16 kilo, helt utan att anstränga mig eller behöva vara hungrig, och jag mår så otroligt mycket bättre! Ledvärken som jag haft i flera år är borta och jag svullnar inte i benen eller fingrarna längre. jag har minst 30 kilo kvar att bli av med, men idag känns det som helt klart möjligt att fixa det. Tack Kostdoktorn för de enkla tipsen, enkla att följa och gott att äta. 

Grattis först o främst!

Sen så.. din historia länder till eftertanke.. risken är att du gjorde något rätt i sista stund.

Dvs med tanke vad LCHF gör och vad det påverkar mest, så är/var det stor risk att du var påväg mot något värre än övervikt!

Dvs det mest troliga är att du led av metabolt syndrom/hyperinsulinemi.

Och det säger jag inte för att spilla smolk i din glädjebägare utan för att du skall inse vad du var på väg mot.. och din dotter har rätt!

Håll fast vid det!