Gå till innehåll

Kurs idrottsnutrition i Östersund

Recommended Posts

Till hösten går en kurs i idrottsnutrition i Östersund. Skulle vara intressant att se vad dom har att säga. Bilden ser bra ut iallafall. Om någon surjämte går kanske kanske vi får en recension?

Den bilden stämmer inte med min bild av vad idrottsnutrister ( heter det så?). Iallafall inte de på Riksidrottsförbundet.

Kul!

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte vilka som håller utbildningen där men alla är inte stöpta I samma form. Har själv jobbat med några av de seniora utbildarna inom idrottsnutrition inom RF (nivå 3 utvildare, dvs de som utblidar de som utbildar coatcher och ledare inom RF). Av 14h utbildningsmatrial jag tagit fram var säkert 10h helt tvärt emot vad de lärt sig tidigare. Vi gick igenom saker som bästa dieten för viktnedgång (strikt LCHF kom på första plats och den nuvarande rekommendationen från sjukvården på sista plats), gluten, kasein, sötningsmedel, kosttillskott, trans-fetter, omega-3, mättat fett, omättat fett, kolesterol, kolhydrater, socker, styrketräning muskeltillväxt, osv.

Till min förvåning kastatde de inte allt I papperskorgen utan fick kommentarer som "den bästa utbildningen någonsin, måste hem och riva ut sidor I mitt nuvarande matrial som är helt fel innan vi kör nästa kurs".

• Gilla 3
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser