Guest Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Jag undrar över D-vitaminerna Kostdoktorn rekommenderar från Pure Pharma. Hur stora är dessa kapslar? Jag har svårt för svälja och undviker därför för stora kapslar. Kan svälja en halv Alvedon och Panodil (går att dela) men även Naproxen och ett kosttillskott för kvinnor (bestående av vitaminer och mineraler). Ni som vet hur stor en Alvedon, Panodil och Naproxen är, hur stora är D-vitaminkapslarna från Pure Pharma i jämförelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerkers Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Jag undrar över D-vitaminerna Kostdoktorn rekommenderar från Pure Pharma. Hur stora är dessa kapslar? Jag har svårt för svälja och undviker därför för stora kapslar. Kan svälja en halv Alvedon och Panodil (går att dela) men även Naproxen och ett kosttillskott för kvinnor (bestående av vitaminer och mineraler). Ni som vet hur stor en Alvedon, Panodil och Naproxen är, hur stora är D-vitaminkapslarna från Pure Pharma i jämförelse? Det borde gå bra dom är inte så stora annars har du ju Pharma Nords D-Pearls som är jättesmå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Sundström Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Svälja?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sofia Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Kapslarna är små, ungefär som en halv panodil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Det borde gå bra dom är inte så stora annars har du ju Pharma Nords D-Pearls som är jättesmå Jo, jag såg dem med men om de vanliga inte är för stora är det väl bättre att ta dem. Svälja?! Ja? Kapslarna är små, ungefär som en halv panodil. Ok. Chansar och köper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Tagit D-vitamin i 2-3 dagar nu. Kapslarna var mindre än förväntat. Kan bara undra hur små D-Pearls egentligen är. Hur som helst inga problem att svälja. Får mitt andra kosttillskott att se större ut (vitaminer och mineraler anpassade för kvinnor). Dock undrar jag över doseringen. Jag tar 2 kapslar per dag. Stod så på Kostdoktorns hemsida men på burken stod det en kapsel per dag och att det ej bör överskridas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerker Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Jag har ätit 2 kapslar av dessa i två år nu. Rekommendationerna om hur mycket D-vitamin man kan äta är antagligen för lågt satta. Men om man är osäker kan man ju ta prov och kolla hur nivåerna ser ut, äta under en period och kolla igen.Om du vistas mycket i solen under sommaren så ska du inte ta något tillskott. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts