Popular Post Niclas-E Posted June 6, 2015 Popular Post Share Posted June 6, 2015 Jag har känt till medias bild av lchf i många år, men bara sett att det går ut på att vräka i sig fett. Jag har tyckt att det verkar vara rena vansinnet, och aldrig satt mig in i kosten närmare. För ett par månader började jag stöta på litteratur som beskrev hur viktigt fettet är för oss och vad nytta det gör i kroppen. Plötsligt började jag läsa på mer om lchf, och insåg att tanken naturlig mat verkade vettig. Under en massa år har jag försökt tänka på vad jag äter, även om jag inte följt någon speciell diet. Jag har dragits mot vegetarisk mat och har räknat kalorier. Ikväll tittade jag på min vikthistorik så långt tillbaka den går, och det var rätt intressant. Jag har haft invägning i stort sett varje fredagmorgon under hela tiden. Jag började föra viktbok 15/6-2012 med en vikt på 107kg. 15/3-2013 hade jag gått ner till 98,8kg. Första gången under 100kg. Efter det har det gått några kg ner och några upp men har legat runt 95kg och stått ganska still. För ca sex veckor sedan började jag med lchf, då var vikten 94,3kg, och igår 5/6-2015 gick jag under 90kg med 89,4kg. 5kg på sex veckor, när jag stått still i två år, känns overkligt. Det ska bli intressant att se hur det kommer att fungera på lite längre sikt, men nu är jag mest tacksam för alla er som "jobbar" med att sprida insikt och kunskap om det här sättet att äta. Tack [emoji4] 18 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Trevligt med lite tacksamhet.Gör vad du kan för att sprida kunskapen vidare.Lycka till med ditt nya liv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas-E Posted June 8, 2015 Author Share Posted June 8, 2015 Trevligt med lite tacksamhet.Gör vad du kan för att sprida kunskapen vidare.Lycka till med ditt nya liv.Jag gör vad jag kan [emoji2] När kollegor, vänner och familj skakar på huvudet åt ens fettkaffe och smörklickar blir det ofta en ingång för att förklara varför. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts